Створити об’ємного персонажа для логотипу або рекламного ролика – тільки половина справи. Як тільки зовнішність вашого героя готова, узгоджена і затверджена, починається найцікавіше – створення 3d анімації. Це трудомісткий і неймовірно цікавий процес, який дозволяє в підсумку «оживити» будь-яку задумку . Наприклад, навчити персонажа говорити з клієнтом, сумувати і радіти, роздумувати і рухатися, «вляпуватися» в пригоди і показувати на пальцях, як застосувати ваш продукт.
Робота 3d аніматорів – колосальна праця, що дозволяє створити не просто рухається картинку, але і цілком достовірну реальність навколо. Як створюється тривимірна анімація і які чудеса можна створити уміючи, розберемо докладніше в статті.
Цитуючи доктора Франкенштейна: воно живе!
Анімація тривимірних об’єктів істотно відрізняється від 2d анімації – «плоских» мультиків, де обсяг досягався за допомогою перспективи і правильної фарбування персонажів і оточення. Сьогодні технології дозволяють відразу створити об’ємну модель і показати її форму освітленням і рухом камери. У цьому випадку поняття анімації змінюється:
2d анімація – створення ілюзії руху або зміна форми об’єктів за допомогою технічних прийомів.
анімація 3d – автоматичне переміщення або трансформація об’єктів в просторі і часі.
Простіше кажучи, раніше потрібно було покадрово малювати пересування кожного персонажа. Тепер досить створити тривимірну модель персонажа, після чого її можна рухати в просторі без додаткових зусиль і прорісовок. Але говорити щось просто, а на ділі – пожвавлення 3d моделі персонажів досить складний процес. Щоб змусити фігурку рухатися, мало мати доступ до комп’ютера і розумним програмами. Потрібно ще й уявляти, як може пересуватися герой, які сили на нього при цьому впливають (не ті, які вищі, а, наприклад, гравітація, сила тертя і опору).
Якщо ви хочете отримати живого персонажа з характером – важливо звернутися до аніматорам, які в курсі всіх тонкощів і готові фанатично опрацьовувати кожну деталь. Не тільки ходу, але і міміку, і рух волосків, і ковзання тканини (якщо герой, звичайно, носить одяг).
Щоб враховувати всі і відразу, потрібно бути трішки чарівником і трошки генієм – цілком вдале опис для аніматорів студії KLONA.
Як зробити не зомбі: особливості 3d анімації персонажів
Як свідчить сучасна мудрість: ніщо не зомбі, крім зомбі. І якщо ваш герой – не він, то анімацію персонажа має бути «живим», або, як нині кажуть, верібельним. Глядач повинен повірити, що герой дійсно ходить, дивиться, керуватися або посміхається , Взаємодіє з навколишнім середовищем.
Створення та анімація 3d персонажа – це створення історії, яка розповідається не словами на папері (або екрані), а рухом. Наприклад, міміка героя може сказати багато чого про характер. Але для цього у нього повинно бути достатньо «якісне» особа, щоб змусити м’язи рухатися.
Коли до питання підходять без належного старання або в півсили, як правило, виходить щось щонайменше неприродне, а іноді – навіть лякає.
Тому давайте візьмемо ідеальну модель , Як точку відліку, і подивимося, що з нею можна зробити:
- Анімувати по ключовим кадрам;
- Анімувати по траєкторії;
- Створити анімацію в динамічному середовищі;
- Анімувати з використанням motion capture.
Кожен із способів найлегше пояснити, розглядаючи не тільки технологію, але і приклади.
Ключові кадри: з точки А в точку Б
Створення ключових кадрів – один з найбільш поширених способів створення 3д анімації персонажів. Суть методу полягає ось у чому: на шкалі часу задається кілька головних точок, в яких становище або форма об’єкта змінюється. Аніматор задає потрібні параметри моделі в зазначених кадрах, а «проміжні» стану програма розраховує автоматично.
приклад : Для простоти візьмемо гумовий мячик, який вдаряється об землю і відскакує вгору. Щоб відобразити один такий «стрибок», процес потрібно розбити на три етапи: м’ячик у верхній точці – м’ячик на землі – м’ячик знову у верхній точці. По-хорошому слід задати більше ключових кадрів, враховувати купу дрібниць. Як то, що при падінні гумовий корпус розтягується, а при ударі – сплющується.
Якщо правильно деформувати об’єкт в кожній фіксованій точці часу, анімація 3d вийде максимально природною.
Анімація по траєкторії
Не завжди 3d моделі персонажів – це люди або тварини. Нашим героєм може бути будь-який об’єкт, наприклад, літаюча камера або НЛО (в загальному все, на що вистачить фантазії). В такому випадку миготіння лампочок і обертання по осі буде недостатньо – не цікаво. А от змусити об’єкт літати по траєкторії, та ще й «відправити» камеру стежити за переміщенням, вчасно наближаючись і віддаляючись …
Анімація по траєкторії і вміле поводження з фокусом (ось вже що точно повинна вміти студія 3d анімації) перетворить просте кружляння об’єкта в просторі – в захоплюючий майже блокбастер.
Суть методу полягає в тому, щоб:
- задати точку старту (початок шляху об’єкта);
- позначити траєкторію (шлях, який проробляє об’єкт);
- вказати кінцеву точку (де модель повинна зупинитися).
Після того, як персонаж / об’єкт «прив’язується» до траєкторії, програма сама розраховує і створює рух. Якщо при цьому додати анімацію самого об’єкта (помахи крил, відкриття шлюзів, висування шасі) і «пограти» з камерою, можна домогтися вельми цікавих ефектів.
Команда студії клонів точно знає, як зробити простий рух по прокладеному маршруту візуально привабливим і дивно динамічним.
Анімація в динамічному середовищі
Наш герой – чи не знаходиться у вакуумі. Будь-якого персонажа оточує якась реальність , В якій обов’язково є гравітація (якщо справа не в космосі), рух повітряних мас і інші види коливань. Все це варто враховувати, щоб анімація персонажа була досить реалістичною.
Як виглядає результат такої анімації і де її можна спостерігати?
В деталях. Коли персонаж йде по місту, і плащ розвівається під поривами вітру, або коли під водою волосся липнуть до лиця – все це виходить завдяки анімації з урахуванням навколишніх факторів.
Суворо кажучи, анімація в динамічному середовищі – скоріше обчислювальна робота з глибоким зануренням в фізичні характеристики об’єктів. Але без усього цього навіть найдетальніше 3d моделювання з опрацюванням текстур зробить персонажа жвавіше.
Motion capture: перетворення фільму в мультик
Технологія захоплення рухів – молода, але дуже популярна. Сьогодні motion capture використовується практично у всіх фантастичних фільмах. Суть такого способу вкрай проста:
- на актора закріплюються датчики;
- поки актор рухається, камери фіксують положення датчиків;
- їх зміщення обробляє програма і створює рухомий «скелет» з набором ключових кадрів;
- отриманий пакет інформації «обтягається» оболонкою – для цього використовується 3d моделювання персонажів.
В результаті дії героя виходять реалістичними, переконливими, а аніматорам не доводиться боротися з фізикою і згадувати, де той гнеться.
Куди потикати, щоб засувалося: складності анімації 3d персонажів
Сьогодні нескладно знайти програми, призначені для 3d моделювання і анімації персонажів. Але, на жаль, недостатньо просто завантажити безкоштовне ПО або купити ліцензійну копію крутого спеціалізованого софту. Перетворення тривимірної болванки на живу істоту – копітка робота, що вимагає навичок і практики.
Хоча в мережі викладені різноманітні туторіали зі створення тривимірної анімації, часто звернення до фахівців істотно заощаджує час, нерви і кошти . Аніматори студії дизайну KLONA точно знають, що потрібно зробити, щоб ваш герой був не просто красивим, але і живим, переконливим, що запам’ятовується!