Текстурування – невід’ємний етап 3d моделювання і візуалізації тривимірного об’єкту. Створення текструри і її накладення на 3д модель визначають її якість, реалістичність і точність.
Застосування професійних комп’ютерних програм, текстурирование 3d max , Для роботи з графікою дають необмежені можливості роботи з 3д-об’єктами, незалежно від складності конфігурації об’єкта, виду матеріалів та іншого.
Текстурування
текстура – це зображення (растровий формат), що застосовується до полігональної моделі шляхом накладення, з метою надання моделі фактурності, рельєфності і потрібної колірної забарвлення.
текстурування – важливий етап в процесі створення і візуалізації 3д моделі вироби, що дозволяє надати поверхні об’ємного об’єкта певних параметрів і властивостей, для додання її максимальної реалістичності і схожості з реальним об’єктом.
Якість текстурирования об’єкта визначається такими одиницями як Тексілен. Тексілен – це сукупність пікселів, що припадають на 1 одиницю текстури. Формат і дозвіл картинки використовуваної текстури безпосередньо визначають якість підсумкових результатів.
Створення текстури – основні методи
Виділяють такі основні методи створення текстур :
- отрисовка в графічному 2d редакторі, наприклад, Photoshop;
- створення текстури в 3D пакеті для малювання, наприклад, Mudbox, ZBrush, Mari або 3D-Coat;
- побудова на основі процедурних карт;
- комплексним застосуванням процедурних технік різного роду, 2d і 3d-формату.
Наприклад, якщо необхідно створити текстуру цегляної стіни, то необхідно виконати наступну послідовність дій:
- cоздание площині, пошук і доопрацювання текстури цегляної стіни. Створення безшовної текстури стіни з цегли в 2D програмах;
- для додання текстурі цегляної стіни легкого реалістичного блиску створюється карта блиску;
- шорсткість поверхні виходить за рахунок створення карти нерівностей;
- відображає здатність цегляної стіни створюється за допомогою карти віддзеркалень.
Пройшовши послідовність даних етапів, змодельована площину перетворитися в реалістичну натуральну цегляну стіну.
Виды текстурирования
Виділяють такі основні види текстурирования
- рельєфне текстурування;
- MIP-текстурування.
рельєфне текстурування – технологія роботи з 3д графікою, що дозволяє створити поверхню об’єкта, що моделюється в насиченому і реалістичному виконанні.
Види рельєфного текстурування
- Bump mapping – технологія, що дозволяє надати поверхні об’єкта, що моделюється ефект рельєфу і ретельно її деталізувати. Створюється даний ефект шляхом віртуального зміщення пікселів, за допомогою одноканальної карти висот і джерела світла. В результаті можна отримати учасники з різним ступенем освітленості. Bump mapping застосовується при створенні непростих горбистих поверхонь, виступів і западин.
- Normal mapping – метод зміни нормалі пікселя на базі кольоровий карти нормалей. При цьому зміни зберігаються в тексель. Даний метод найбільш точний, завдяки застосуванню 3 каналів текстур в карті нормалей.
- Parallax occlusion mapping – метод локальної трасування променів, який використовується з метою визначення висот і видимості текселя. Завдяки цьому методу створюються більш сильні глибини рельєфу. Однак він не дає возмжность ретельної деталізації об’єктів.
MIP-текстурування – метод, при якому при накладенні текстур застосовуються копії однієї і тієї ж ілюстрації текстури, з різним ступенем промальовування деталей.
застосування текстурирования
Текстурування застосовується в таких цілях :
- демонстрація матеріалу об’єкта;
- наочне уявлення фізичних властивостей 3д-об’єкта;
- моделювання світлових ефектів і ефекту віддзеркалення, для додання реалістичності тривимірним об’єктам;
- мозданіе дрібних деталей на поверхні об’єкта, що моделюється;
- рендеринг обсягів.
помилки текстурирования
Найбільш поширеними помилками текстурирования є :
- невірне масштабування текстури ставати причиною спотворення зображення на поверхні об’єкта, що моделюється;
- вибір неякісних текстур низького дозволу;
- текстурирование складних об’єктів за допомогою інструмента UVW map, замість UNWRAP UVW, що ставати причиною невірної налаштування параметрів;
- невірна настройка прозорості текстур, параметрів відображення і заломлення;
- багаторазове дублювання зображення текстури на одній поверхні знижує її реалістичність.
компанія KLONA здійснює високоякісне 3D моделювання об’єктів і текстурування 3d max. Професійне програмне забезпечення та багаторічний досвід роботи дозволяє нам створювати 3д-моделі будь-якої складності.
Контактна інформація:
+38 (044) 338 88 02