Текстурування – невід’ємний етап 3d моделювання і візуалізації тривимірного об’єкту. Створення текструри і її накладення на 3д модель визначають її якість, реалістичність і точність.

Застосування професійних комп’ютерних програм, текстурирование 3d max , Для роботи з графікою дають необмежені можливості роботи з 3д-об’єктами, незалежно від складності конфігурації об’єкта, виду матеріалів та іншого.

Текстурування

текстура – це зображення (растровий формат), що застосовується до полігональної моделі шляхом накладення, з метою надання моделі фактурності, рельєфності і потрібної колірної забарвлення.

текстурування – важливий етап в процесі створення і візуалізації 3д моделі вироби, що дозволяє надати поверхні об’ємного об’єкта певних параметрів і властивостей, для додання її максимальної реалістичності і схожості з реальним об’єктом.

Якість текстурирования об’єкта визначається такими одиницями як Тексілен. Тексілен – це сукупність пікселів, що припадають на 1 одиницю текстури. Формат і дозвіл картинки використовуваної текстури безпосередньо визначають якість підсумкових результатів.

Наложение текстур

Створення текстури – основні методи

Виділяють такі основні методи створення текстур :

  • отрисовка в графічному 2d редакторі, наприклад, Photoshop;
  • створення текстури в 3D пакеті для малювання, наприклад, Mudbox, ZBrush, Mari або 3D-Coat;
  • побудова на основі процедурних карт;
  • комплексним застосуванням процедурних технік різного роду, 2d і 3d-формату.

Наприклад, якщо необхідно створити текстуру цегляної стіни, то необхідно виконати наступну послідовність дій:

  • cоздание площині, пошук і доопрацювання текстури цегляної стіни. Створення безшовної текстури стіни з цегли в 2D програмах;
  • для додання текстурі цегляної стіни легкого реалістичного блиску створюється карта блиску;
  • шорсткість поверхні виходить за рахунок створення карти нерівностей;
  • відображає здатність цегляної стіни створюється за допомогою карти віддзеркалень.

Пройшовши послідовність даних етапів, змодельована площину перетворитися в реалістичну натуральну цегляну стіну.

Наложение текстурМетоды создания текстур

Виды текстурирования

Виділяють такі основні види текстурирования

  • рельєфне текстурування;
  • MIP-текстурування.

рельєфне текстурування – технологія роботи з 3д графікою, що дозволяє створити поверхню об’єкта, що моделюється в насиченому і реалістичному виконанні.

Види рельєфного текстурування

  1. Bump mapping – технологія, що дозволяє надати поверхні об’єкта, що моделюється ефект рельєфу і ретельно її деталізувати. Створюється даний ефект шляхом віртуального зміщення пікселів, за допомогою одноканальної карти висот і джерела світла. В результаті можна отримати учасники з різним ступенем освітленості. Bump mapping застосовується при створенні непростих горбистих поверхонь, виступів і западин.
  2. Normal mapping – метод зміни нормалі пікселя на базі кольоровий карти нормалей. При цьому зміни зберігаються в тексель. Даний метод найбільш точний, завдяки застосуванню 3 каналів текстур в карті нормалей.
  3. Parallax occlusion mapping – метод локальної трасування променів, який використовується з метою визначення висот і видимості текселя. Завдяки цьому методу створюються більш сильні глибини рельєфу. Однак він не дає возмжность ретельної деталізації об’єктів.
Виды текстурированияРельефное текстурирование

MIP-текстурування – метод, при якому при накладенні текстур застосовуються копії однієї і тієї ж ілюстрації текстури, з різним ступенем промальовування деталей.

застосування текстурирования

Текстурування застосовується в таких цілях :

  • демонстрація матеріалу об’єкта;
  • наочне уявлення фізичних властивостей 3д-об’єкта;
  • моделювання світлових ефектів і ефекту віддзеркалення, для додання реалістичності тривимірним об’єктам;
  • мозданіе дрібних деталей на поверхні об’єкта, що моделюється;
  • рендеринг обсягів.
застосування текстур

помилки текстурирования

Найбільш поширеними помилками текстурирования є :

  • невірне масштабування текстури ставати причиною спотворення зображення на поверхні об’єкта, що моделюється;
  • вибір неякісних текстур низького дозволу;
  • текстурирование складних об’єктів за допомогою інструмента UVW map, замість UNWRAP UVW, що ставати причиною невірної налаштування параметрів;
  • невірна настройка прозорості текстур, параметрів відображення і заломлення;
  • багаторазове дублювання зображення текстури на одній поверхні знижує її реалістичність.

компанія KLONA здійснює високоякісне 3D моделювання об’єктів і текстурування 3d max. Професійне програмне забезпечення та багаторічний досвід роботи дозволяє нам створювати 3д-моделі будь-якої складності.

Контактна інформація:

+38 (044) 338 88 02

hi@klona.ua