Перш ніж поринути в унікальний і неповторний світ інді ігор , слід детальніше розповісти про те, хто такі ці наші інді студії і що вони роблять. Якщо взяти офіційне формулювання, то виглядає воно приблизно так: Інді студії (від англ. indie studios) – це компанії, які займаються розробкою відеоігор незалежно від великих видавців і фінансуються за рахунок своїх власних коштів або коштів, отриманих через краудфандинг або інші джерела. Вони зазвичай мають менший бюджет та команду розробників у порівнянні з великими видавництвами, але можуть створювати ігри з унікальним геймплеєм та оригінальним дизайном». Створення інді проекту — бажання чи не кожного розробника з високими амбіціями.
Часто це невелика група ентузіастів, які хочуть реалізувати свій творчий потенціал за рахунок створення унікальних проектів. Найчастіше ігри залишаються абсолютно нішевими. Іноді ж удача повертається до девелоперів потрібною стороною. Тоді плоди їхніх праць стають шедеврами , що змінили ігрову промисловість, що задають вектори подальшого розвитку.
Що таке інді ігри?
Інді-ігри відрізняються від ігор, створених великими видавництвами, тим, що їхня розробка не обмежена корпоративними цілями , а залежить виключно від бажання розробників та їхнього творчого бачення. Це часто призводить до створення ігор з оригінальним геймплеєм, цікавим сюжетом, незвичайним дизайном та атмосферою. Створення інді проекту не завжди може бути потрібне великими видавцями.
Інді-ігри бувають як невеликими проектами, створеними одним-двома розробниками, і більш масштабними, у яких задіяна ціла команда розробників. Індустрія інді-ігор дає можливість розробникам-початківцям реалізовувати свої творчі ідеї та створювати ігри, які можуть знайти свою аудиторію в порівнянні з масовими продуктами.
На підтвердження цього – наявність спеціальної номінації серед конкурсів на ігри року, а також цілі івенти, розраховані безпосередньо на сегменті в сфері розробки інтерактивного розважального контенту .
Найзнаковіші проекти в історії геймдева
Достатньо зайти в той же Steam або EGS, щоб переконатися, наскільки багато подібних проектів існує на торгових майданчиках. Локальних проектів при цьому ще більше. Тим не менш, далеко не всі з них досягають небачених успіхів і стають прикладом для наслідування.
Далі ми розглянемо ті фантастичні винятки, які навіть стали родоначальниками актуальних, затребуваних ігрових жанрів.
Rogue
Rogue це класична комп’ютерна гра жанру roguelike (який і з’явився від назви самої гри), створена в 1980 році. Вона була розроблена Майком Тейманом для операційної системи Unix.
Особливість її геймплея полягає в тому, що в ній гравець керує персонажем, який досліджує підземний лабіринт, що випадково генерується , повний небезпек, пасток, скарбів і монстрів. При кожному запуску гри генерується унікальний рівень, що робить кожну гру унікальною та непередбачуваною. Мета гри – досягти глибокого рівня підземелля, перемогти кінцевого боса і повернутися на поверхню.
Гра Rogue стала одним із перших представників жанру. Рогаліки відрізняються випадковою (процедурною) генерацією ігрового світу, постійною смертю персонажа, необхідністю проходження гри за один раз та високою складністю. Rogue надихнула розробників на створення безлічі ігор у цьому жанрі, включаючи більш сучасні та популярні тайтли, на зразок Nethack, ADOM, Spelunky, Binding of Isaac та багато інших. Навіть палко коханий мільйонами фанатів у всьому світі Diablo спочатку концептуально створювався на підставі саме цього проекту.
Metroid та Castlevania
Перша гра серії Metroid була випущена в 1986 для консолі NES. Геймплей включає елементи екшену, пригоди , платформера , а також різні механіки та системи, такі як збирання предметів, апгрейдів, дослідження локацій та інші.
Castlevania – це умовний брат – близнюк попереднього проекту зі схожими геймплейними особливостями. Відрізняється частково відкритим ігровим світом та певною часткою іммерсивності у прийнятті рішень гравцем. Цікаво, що проект був випущений того ж року і на тій же платформі, що і Metroid , щоправда, розповідав зовсім іншу історію.
Цілком закономірно, що два настільки знакові тайтли швидко набули популярності, стали класикою. Паралельно вони створили новий ігровий жанр – Metroidvania . Він зв’язується з платформерами та іграми з механіками екшену, іноді включає елементи RPG, головоломок. У таких іграх геймери повинні використовувати інтуїцію та навички для дослідження світу, вирішення головоломок. Тільки так можна прогресувати у процесі проходження.
У жанрі Metroidvania важливими елементами вважаються нелінійність та експлорація . Гравці можуть вільно переміщатися світом. У той же час доступ до деяких областей може бути обмежений. Для відкриття гравець повинен отримати необхідні здібності чи предмети.
DISCO ELYSIUM
Disco Elysium – це комп’ютерна рольова гра . Створення інді проекту відбулося студією ZA/UM у 2019 році. Гра являє собою детективну історію , що відбувається у вигаданому місті Ревачолі. Гравець виступає в ролі поліцейського, який втратив пам’ять після ночі, проведеної в розважальних закладах з великою кількістю алкоголю та дамами з низькою соціальною відповідальністю.
Геймплей Disco Elysium зосереджений на діалогах та вирішенні головоломок , а також на розвитку персонажа. Гравець повинен досліджувати навколишній світ, розмовляти з персонажами, збирати інформацію, вирішувати квести , просуваючись за сюжетом. Крім того, гравець повинен керувати своїм персонажем, вибираючи дії, що впливають на його характеристики та історію.
Одна з ключових особливостей проекту – це його унікальний підхід до системи характеристик та умінь. У персонажа є не лише фізичні та інтелектуальні характеристики, а й Емпатія, Сила Волі, Енциклопедія. Кожна з цих характеристик може допомогти чи завадити гравцеві у різних ситуаціях. Гравець повинен уважно вибирати, які характеристики розвивати та використовувати.
Disco Elysium також відома своїм унікальним стилем та атмосферою . Вона представлена у вигляді мальовничих 2D-ілюстрацій . Сюжет та персонажі відрізняються оригінальним та інтригуючим підходом. Гра отримала безліч нагород та зізнань, включаючи нагороду BAFTA за найкращий сценарій у 2020 році.
Таке поєднання незвичайних механік, геймплея, сюжету та стилю оповідання зробили тайтл фантастично популярним. Розробники здобули світову славу.
Stardew Valley
Часто буває таке, що розробнику не потрібно створювати щось принципово нове. Деколи досить максимально якісно вдосконалити вже існуюче.
Stardew Valley є чудовим прикладом, хоча це комп’ютерна гра в жанрі фермерського симулятора . Створена та розроблена однією людиною – Еріком Бароном . Гра була випущена в 2016 році і швидко набула популярності. Багато в чому це сталося тому, що розробка графіки для гри була здійснена максимально продумано.
У проекті геймер грає за персонажа, який успадкував ділянку землі від дідуся у невеликому містечку. Тепер має розвивати ферму , доглядати тварин, сіяти і збирати врожай. Також доведеться продавати свої продукти на ринку, щоб заробити гроші . На перший погляд — побитий і банальний сценарій, але його реалізація виявилася вищою за всілякі похвали.
Однією з ключових особливостей гри є її вільний підхід до геймплей. Гравець може вибрати, який шлях розвитку він хоче пройти, і не обмежений у своїх діях . Проект містить багато квестів, досягнень, які можуть допомогти гравцеві у розвитку ферми, відкритті нових можливостей.
Stardew Valley також пропонує геймерам безліч можливостей для соціальної взаємодії. Гравець отримує можливість зустрічати та спілкуватися з іншими персонажами у місті, які мають власні історії, завдання. Гравець може навіть розпочати романтичні стосунки з деякими з них.
Стилістика гри виконана в приємному та яскравому піксельному стилі , який надає грі особливу атмосферу. Тайтл отримав безліч нагород та позитивних відгуків від гравців та критиків.
To the Moon
Не завжди популярність проекту залежить від зубодробного екшну, багатства механік чи унікального сюжету. У поодиноких випадках ігри можуть брати за живе своєю емоційною складовою і щирою історією.
To the Moon – це пригодницька рольовуха, розроблена та випущена студією Freebird Games у 2011 році. Гра швидко стала популярною завдяки своїй унікальній історії , емоційній атмосфері та гарній музиці.
Сюжет гри To the Moon розповідає про двох вчених, які працюють у особливій компанії. Вона пропонує послугу зміни пам’яті людей, що вмирають , щоб вони могли виконати свої останні бажання. Головними героями є доктор Розалінда та доктор Воттс. Персонажі вирушають у минуле пацієнта, щоб створити штучні спогади про життя, яке він завжди хотів прожити, але не зміг.
Гравці керують персонажами та досліджують спогади пацієнта. У ході проходження вони дізнаються про його історію, вирішують головоломки, щоб просунутися далі за сюжетом. Наприкінці гри розкриваються справжні мотиви лікарів, щоправда, про пацієнта. Це змушує гравців переглянути свої уявлення про життя та смерть .
To the Moon – одна з найбільш емоційно заряджених та надихаючих ігор. Вона виграла безліч нагород, у тому числі нагороду ” Найкраща історія ” на Independent Games Festival 2012. Музичний супровід, написаний композитором Кан Гао, також отримав безліч позитивних відгуків та нагород. Серед останніх і нагорода ” Найкраща музика у грі ” на Spike VGX 2013.
Kerbal Space Program
Окрім емоцій багатьох гравців захоплює і науковий підхід. Він змушує вивчати багатогодинні відео гайди на ютуб і постійно експериментувати. Все це цілком і повністю застосовується до гри Kerbal Space Program .
Це комп’ютерна гра-симулятор космічних польотів , створення Інді проекту було здійснено студією Squad. Гравці керують космічною програмою на вигаданій планеті Кербал. Їм доводиться досліджувати космос , створювати та запускати ракети, супутники, багаторазові кораблі. Розробка якісних квестів для героїв – головний коник гри.
Гра дає геймерам повний контроль над конструюванням, запуском кораблів, а також керуванням їх польотом. Під час проходження гравці можуть виконувати запуск супутників , посадку на інші планети тощо. Успішність місій залежить від багатьох чинників — правильного палива, оптимальної конструкції корабля, точності управління рухом.
Kerbal Space Program пропонує гравцям величезний відкритий світ . Можна досліджувати безліч планет і місяців, впізнавати нові технології та покращувати свої кораблі. У грі також є режим кар’єри . У ньому геймери повинні керувати своєю космічною програмою, отримуючи фінансування та виконуючи завдання.
Гра отримала безліч нагород та високі оцінки від гравців та критиків за свій реалістичний підхід до моделювання космічних польотів, цікавий геймплей. KSP стала популярною платформою для моддингу, що дозволяє створювати власні модифікації , що додають нові функції контент.
Ostriv
Як десерт на цьому розкішному ігровому столі варто згадати проект Ярослава Крушнева . Створення інді проекту Ostriv – справа рук харків’янина. Розроблений унікальний у своєму роді містобудівний проект власноруч. Проект здобув популярність серед гравців через оригінальний сеттинг — невелике українське село про середину XVIII століття. Неординарне рішення, яке не виглядає вирвоочно та гіперболізовано з прив’язкою до культури та традицій регіону.
В Ostriv гравці починають з невеликої кількості ресурсів та населення. Їм потрібно будувати будинки , виробляти товари, керувати економікою. Все для того, щоб розвивати поселення та залучати нових мешканців. У процесі розвитку гравці також мають враховувати різні чинники: погоду, сезонні зміни, потреби населення. Продукти можуть швидко зіпсуватися, а новоприбулі жителі знову переїхати, якщо відчуватимуть брак товарів першої необхідності.
Одна з особливостей Ostriv – це реалістична модель виробництва та транспортування товарів. Гравці повинні керувати процесом видобутку ресурсів, їх переробки та транспортування. Без цього неможливо максимізувати прибуток та ефективність виробничих ланцюжків. Важливо правильно розподіляти найманих працівників, причому найчастіше орієнтуючись на статевий ознака, вік. Багато в чому інтерес до спостереження за цим процесом стимулюється графікою . Кожен юніт відпрацьовує задані команди по скрипту, причому виглядає це максимально натуралістично , цікаво та заворожливо.
У грі достаток продуктів харчування, бакалійних товарів, ресурсів та видів виробництва. Це призводить до того, що навіть затяті любителі економічних стратегій змушені заучувати гайди для отримання процвітаючого поселення. Не менш важливим є рівень добробуту, освіченості населення. Останні значно впливають на геймплей, швидкість розростання села до розмірів невеликого містечка XVIII століття.
У проекті також є режим Sandbox , де гравці можуть створювати свої власні міста без обмежень. Ostriv все ще перебуває на стадії розробки, але вже отримав безліч позитивних відгуків. Цьому сприяв цікавий геймплей, унікальний підхід до містобудування, реалістична модель економіки, транспортування товарів.
Що для нас створення інді-проекту?
Для багатьох наших клієнтів деякі з цих проектів добре відомі та навіть улюблені. Тому наша основна мета – допомогти у створенні автентичних та незвичайних ігор . Вони обов’язково зможуть конкурувати із популярними у світі тайтлами.
Для цього ми активно працюємо у сфері створення сценарію , розробки всіх ігрових механік та персонажів. Ми щиро любимо свою справу, завжди раді допомогти тим, хто горить бажанням створювати щось нове.
Нам важливо створювати проекти, що обов’язково знайдуть свою аудиторію, дозволять замовнику реалізувати творчі амбіції. Тому, якщо потрібно створити унікальний інді проект , ми з радістю візьмемо на себе цей клопіт.