Досить часто справді гарні та захоплюючі ігрові проекти на мобільних платформах не користуються очікуваним успіхом серед геймерів. Причин тому існує досить багато, проте найчастіше йдеться про неправильно розроблену рекламну кампанію. Слід розуміти, що просування мобільних ігор — це завжди копітка і складна задача , що вимагає використання всіх доступних засобів та інструментів з метою отримання максимального відгуку в аудиторії та забезпечення хороших показників конверсії. Саме тому слід детальніше розглянути, на які аспекти варто звернути увагу в процесі просування та яких банальних помилок легко уникнути при грамотному плануванні рекламної кампанії.
Етап виробництва
Просування мобільної гри повинне починатися задовго до того, як сама гра буде готова. Це дозволяє «прогріти» аудиторію та ВЖЕ викликати певний рівень інтересу у конкретної категорії гравців.
Досить часто цьому моменту приділяють мало уваги, через що старт проекту виходить дещо зім’ятим і не зовсім вдалим щодо кількості завантажень, покупок та активності аудиторії. Вирішується проблема у кілька етапів, описаних далі.
Визначте свою цільову аудиторію
Визначення ЦА мобільної гри – вкрай важливий аспект у її розробці та маркетинговій стратегії. Важливо це в першу чергу через те, що такий аналіз дозволить більш ефективно оцінити потреби конкретних користувачів та побудувати з ними правильні та ефективні канали спілкування . Ось кілька кроків, які допоможуть вам визначити цільову аудиторію:
- Жанр гри має велике значення щодо цільової аудиторії. Наприклад, жанр стратегій часто націлений більш дорослу аудиторію, тоді як аркадні проекти залучатимуть молодших геймерів.
- Вивчіть ігри, які вже існують у вибраному вами жанрі, і спробуйте визначити, хто їхня цільова аудиторія.
- Визначте, яка вікова категорія буде найбільше зацікавлена. Це дозволить більш ефективно робити наступний рекламний акцент на конкретний прошарок потенційних гравців.
- З’ясуйте, де буде основна аудиторія вашої гри — у яких країнах та регіонах .
- Розгляньте, які типи користувачів можуть бути зацікавлені у грі. За результатами може виявитися, що ваша ЦА – любителі ігор на мобільних пристроях, любителі певного жанру, люди, які витрачають багато часу на ігри тощо.
- Використовуйте дані аналітики, щоб зрозуміти, які типи користувачів вже грають у ваші інші проекти або схожі від інших розробників. Це допоможе визначити характеристики цільової аудиторії нової гри.
В цілому визначення цільової аудиторії для мобільної гри — це процес, який вимагає безлічі аналізів і досліджень. Але якщо ви приділите йому достатньо уваги та часу, а ще краще довірите профі своєї справи, то зможете створити гру, яка залучатиме і утримуватиме потенційних гравців.
Продумайте ненав’язливу монетизацію
Досить часто потенційно успішні проекти втрачають більшість своєї аудиторії через неправильно використану стратегію монетизації , яка просто відштовхує гравців. Існує кілька способів отримання прибутку з мобільних ігор, які в цілому влаштовують аудиторію та не викликають лютого баттхерта:
- In-App Purchases (Покупки у додатку). Даний метод дозволяє гравцям набувати різних ігрових предметів, функцій, рівнів або переваг за реальні гроші. Це найбільш популярний спосіб монетизації мобільних ігор, що дозволяє гравцям отримувати додатковий контент, а розробникам заробляти на цьому гроші.
- Реклама . Цей спосіб монетизації включає розміщення реклами у грі. Реклама може бути розміщена між рівнями, в меню гри або у вигляді відеороликів, які гравці можуть переглянути, щоб отримати ігрові бонуси. Цей метод є ефективним, особливо якщо гра має велику кількість користувачів.
- Передплати . Дозволяють гравцям отримувати додаткові ігрові переваги, функції та рівні на певний період часу. Цей метод стає все популярнішим, особливо для ігор, які вимагають постійного оновлення контенту.
- Модель “Freemium” . Надає гравцям безкоштовний доступ до гри, але за додатковий контент чи функції потрібна оплата. Такий спосіб стає все популярнішим, причому не тільки на консолях або ПК, а й на мобільних пристроях.
- Модель “Paymium” . Цей спосіб монетизації дає гравцям доступ до гри за фіксовану вартість, але за додатковий контент чи функції також потрібна оплата.
Залежно від того, який тип гри ви розробляєте, деякі з цих методів монетизації можуть бути ефективнішими за інші. Однак, поєднання кількох з них допомагає максимізувати дохід від гри . При цьому важливо не перестаратися, оскільки постійний донат «за все і все» викликає подразнення гравців у довгостроковій перспективі.
Адаптуйте продукт для різних ринків світу
Стандартна практика, коли навіть найуспішніші проекти в одному регіоні світу просто приречені на провал у будь-якому іншому. Пов’язано це з багатьма аспектами, проте основний їх — культурні та соціальні відмінності різних народів планети. Вирішення проблеми лежить на поверхні і зводиться до того, що необхідно розуміти аудиторію та давати їй бажане.
Адаптація мобільних ігор для різних країн – це важливий крок у глобалізації ігрової індустрії. Нижче наведено деякі ключові заходи, які розробники мобільних ігор можуть вжити для адаптації своїх ігор у різних країнах:
- Переведіть гру мовою кожної країни. Це допоможе гравцям вивчати функціональність гри, дозволить їм краще розуміти та насолоджуватися її сюжетом.
- Вивчіть культурні відмінності регіону чи конкретної держави, щоб розуміти, яке просування мобільних ігор можна використовувати.
- Включайте в гру контент, який відповідає культурним нормам та очікуванням цільової аудиторії. Наприклад, якщо ви створюєте гру для японської аудиторії, вам може знадобитися включити більше аніме-стилю і використовувати традиційні теми Японії.
- Проведіть дослідження локальних законів та правил, які можуть обмежувати зміст або функціональність гри. Це дозволить вам запобігти будь-яким проблемам, пов’язаним з порушенням місцевих правил.
- Протестуйте свою гру на аудиторії необхідного вам регіону, щоб переконатися, що вона працює належним чином та відповідає очікуванням гравців у кожній країні.
Адаптація мобільних ігор для різних країн може зайняти багато часу та ресурсів. Тим не менш, вона дозволяє також значно збільшити кількість гравців, доходи від гри в масштабах світового ринку, в цілому просування мобільних ігор стане більш ефективним.
Етап запуску проекту
Коли гра вже запущена і починає активно набирати аудиторію , дуже важливо стежити її діями, потребами. Потрібно максимально швидко реагувати на будь-які зауваження ігрової спільноти. Це дозволяє вирішити кілька проблем — утримання ЦА, впевнена конкуренція на ринку, приріст кількості гравців. Тут важливо приділяти особливу увагу постійному оновленню проекту та його адаптації під потреби аудиторії. Їх легко можна проаналізувати, якщо активно спілкуватися з ігровим ком’юніті.
Не бійтеся конкурентної боротьби
Конкуренція на ринку мобільних ігор може бути дуже жорстокою , але брати участь у ній треба, причому максимально активно. У такому разі діє принцип: «Не потрібно знаходити нову нішу — достатньо стати найкращим у вже доступній та активній». Такий підхід дозволить виконати просування мобільних ігор з максимальною результативністю та отриманням відповідного прибутку.
Є кілька стратегій, які можуть допомогти грі виділитися та залучити більше користувачів:
- Зосередьтеся на унікальності та якості проекту . Створення гри з оригінальною механікою, унікальним дизайном та захоплюючим геймплеєм може залучити більше користувачів та дати дітищу перевагу на ринку.
- Працюйте над маркетингом та просуванням. Реклама та просування у соціальних мережах, магазинах додатків та інших каналах можуть допомогти привернути більше уваги до гри.
- Підтримуйте активну спільноту. Створення активної спільноти навколо проекту допоможе утримати користувачів та залучити нових. Це можна зробити через соціальні мережі, форуми, чати, конкурси тощо.
- Аналізуйте дані та оптимізуйте проект. Моніторинг даних та аналіз користувача поведінки допоможе визначити, що працює в грі і що потребує поліпшення. Це дозволить оптимізувати гру і покращити користувальницький досвід.
- Оновлюйте гру та додавайте нові функції. Постійне оновлення та додавання нових функцій допомагає залучити користувачів та утримувати їх у грі. До цього списку входить новий контент, покращена графіка, нові рівні, персонажі тощо.
Вчіться утримувати користувача
Утримання користувачів у мобільній грі є важливим завданням для розробників, оскільки це може вплинути на прибутковість проекту в цілому. Ось деякі поради, які допоможуть зберегти і навіть примножити аудиторію:
- Створюйте цікавий і захоплюючий геймплей . Він має бути досить свіжим, щоб користувачі поверталися до гри знову та знову. Для цього необхідно розробити унікальні механіки гри, які змушують геймерів думати та приймати різні рішення.
- Розробляйте унікальний контент та нові рівні . Додавання нових рівнів, завдань та контенту – гарний спосіб утримувати користувачів у грі. Так вони завжди будуть зацікавлені в новому ігровому досвіді, просування мобільних ігор із захоплюючим сюжетом набагато простіше.
- Використовуйте систему нагород та досягнень . Користувачі люблять отримувати різні бонуси за свої успіхи у грі. Розробте систему нагород, яка буде мотивувати грати дедалі більше.
- Зробіть гру соціальною . Геймери люблять грати зі своїми друзями. Надайте їм можливість підключатися до соціальних мереж та взаємодіяти з іншими користувачами.
- Поліпшуйте користувальницький досвід . Оптимізуйте гру та переконайтеся, що вона працює без помилок. Також важливо, щоб інтерфейс користувача був простий і інтуїтивно зрозумілий.
- Своєчасно випускайте оновлення . Гравці оцінюють, коли розробники випускають оновлення та виправлення помилок у грі. Інтернет все пам’ятає!
- Зробіть проект доступним для широкої аудиторії . Гра повинна бути доступною і цікавою для всіх вікових груп і рівнів ігрового досвіду. Рідко який проект буде цікавим як для «хардкорщиків», так і для «казуалів», але якщо досягти такого ефекту, то гра буде просто приречена на успіх.
Це лише деякі зі способів, які можуть допомогти утримувати користувачів у мобільній грі. Важливо пам’ятати, що фіксація уваги аудиторії — це довгостроковий процес, і розробники повинні постійно працювати над поліпшенням свого проекту та досвіду користувача.
Аналізуйте успішність процесу просування
Мало хто приділяє увагу питанню аналізу процесу просування, хоча на практиці це дозволяє оптимізувати рекламну кампанію та зробити її більш ефективною за менших фінансових витрат . Це класична помилка, якої слід уникати, оскільки часто навіть за великих бюджетів ефективність просування залишає бажати кращого. Якщо регулярно моніторити процес, це дає вкрай позитивні результати. При цьому існує ціла низка моментів, яким слід приділяти особливу увагу:
- Визначення ключових показників продуктивності (KPI). Ви повинні визначити KPI, які є найбільш важливими для оцінки ефективності стратегії просування. Це можуть бути такі показники, як кількість установок, дохід від програми, кількість активних користувачів, рівень утримання користувачів та інші.
- Аналіз аудиторії . Необхідно вивчити свою аудиторію, щоб визначити, хто вони та які інтереси мають. Це допоможе вам розробити цільову стратегію просування мобільної гри, яка буде найефективнішою для вашої аудиторії.
- Дослідження конкурентів . Вивчіть конкурентів у ніші, щоб зрозуміти, як вони просувають свої ігри та які канали використовують. Це допоможе розробити ефективнішу стратегію просування та збільшити конкурентоспроможність проекту.
- Оцінка каналів просування . Проведіть аналіз каналів просування, які плануєте або використовуєте, щоб визначити, які з них найбільш ефективні для вашої аудиторії і які можна поліпшити. До них входять реклама у соціальних мережах, пошукова оптимізація, реклама на мобільних пристроях тощо.
- Визначення потенційних поліпшень . Після проведення аналізу, ви повинні визначити області, які потребують покращення. Це можуть бути такі речі, як оптимізація каналів просування, поліпшення досвіду користувача.
- Створення плану дій . На основі проведеного аналізу та визначення областей покращення ви повинні створити план дій для покращення стратегії просування мобільної гри.
- Вимірювання результатів . Не забувайте вимірювати результати після внесення змін до своєї стратегії просування. Це допоможе зрозуміти, наскільки ефективні покращення, що ще потрібно змінити, щоб проект став ще кращим.
Аналіз не настільки фінансово витратний, як здається спочатку, зате його ефективність доведена.
Етап постпідтримки
Навіть після запуску проекту незалежно від його популярності, кількості залучених користувачів, його необхідно розвивати . Просування мобільних ігор цьому етапі не закінчується. У неї потрібно впроваджувати нові механіки , пропонувати щось нове та незвичайне. При цьому всі нововведення не повинні йти далеко від початкової концепції.
Якщо говорити виключно про питання подальшого просування, то найважливіше наголошувати на наступних речах:
- взаємодія з гравцями через соціальні медіа;
- постійний моніторинг якості конверсії від рекламних кампаній;
- максимальне дотримання всіх можливих протоколів безпеки проекту.
Втрата особистих даних гравців — трагедія, яка може спричинити обурення з боку користувачів.
Використовуйте соціальні медіа як інструмент просування
Соціальні медіа можуть бути чудовим інструментом для просування мобільної гри. Досить часто розробники ігнорують цей очевидний факт, через що втрачають більшу частину своєї потенційної аудиторії. Куди ефективніше рішення — умовно безкоштовно просувати проект із застосуванням усіх доступних сучасних соціальних інструментів. Ось основні з них:
- Створіть окрему сторінку мобільної гри у соціальних мережах, таких як Facebook, Instagram, Twitter тощо. На сторінці гри ви можете розміщувати новини, скріншоти, відео, що привертають увагу користувачів.
- Створюйте цікавий контент , здатний розширювати фанатську базу та збільшувати їхню залученість. Можна опублікувати скріншоти, відео, гіфки, огляди гри, цікаві факти тощо.
- Увімкніть функцію розсилки на сторінці гри, щоб користувачі могли отримувати оновлення та новини.
- Проведення конкурсів та акцій . Як один із варіантів, наприклад, розіграш призів за репост чи лайк.
- Використовуйте рекламу в соцмережах . Ви можете використовувати налаштування таргетування, щоб реклама була показана лише користувачам, яких зацікавить гра.
- Відповідайте на коментарі та повідомлення гравців. Це допоможе збільшити залучення користувачів та підвищити рівень лояльності.
В цілому, соціальні медіа можуть бути дуже корисними для просування мобільних ігор. Головне, щоб контент був цікавим та привабливим.
Боріться з низькою конверсією
Поняття конверсії є тривалим процесом з моменту перегляду потенційним користувачем рекламного відео або будь-якого іншого матеріалу до того моменту, поки він встановить гру. Чим цей показник вищий, тим краще, тому існують конкретні кроки щодо покращення цього показника:
- Створіть унікальний та привабливий контент . Ваша гра має бути цікавою та захоплюючою для цільової аудиторії. Створіть унікальний геймплей, цікавих персонажів та рівні, які змусять користувачів повертатися знову та знову.
- Оптимізуйте магазин програм . При просуванні мобільної гри важливо, щоб її було оптимізовано для магазину додатків. Це включає правильне використання ключових слів, категорій, привабливі скріншоти, описи.
- Співпрацюйте з впливовими людьми . Спробуйте знайти таких людей у своїй ніші, які можуть допомогти вам розповсюдити гру. Це можуть бути блогери, ютубери, інші впливові особи, які мають велику аудиторію у вашій ніші.
- Створіть партнерські відносини . Спробуйте знайти інші компанії чи розробників, які сприяють просуванню проекту. Наприклад, ви можете співпрацювати з іншими видавцями мобільних ігор та обмінюватися рекламою усередині своїх проектів.
Таке просування мобільних ігор досить ефективне у тому випадку, коли проект справді цікавий.
Приділяйте належну увагу безпеці
У магазинах додатків досить серйозний захист від атак шахраїв , але певний ризик залишається завжди. Щоб убезпечити свій проект, питанням захисту слід приділяти належну увагу. Якщо ж пустити цей процес на самоплив, наслідки спричинять серйозні збитки . Це може бути як відтік аудиторії, і можливі судові позови через втрати персональних даних. Найчастіше крадуть особисті дані кредитних карток, номерів телефонів та ін.
Існує кілька способів зробити мобільну гру безпечною на торговому майданчику та захистити її від шахраїв:
- оновлюйте гру регулярно , щоб усувати можливі вразливості у безпеці та виправляти помилки;
- захистіть дані , використовуючи захищені з’єднання та шифрування;
- навчіть користувачів безпеки в Інтернеті (рекомендуйте їм використовувати надійні паролі, не ділитися особистою інформацією);
- використовуйте надійні платіжні шлюзи , щоб захиститися від шахраїв, які використовують вкрадені кредитки для покупки внутрішньоігрових предметів;
- моніторте гру , виявляйте будь-яку незвичайну активність (масові покупки внутрішньоігрових предметів, підозрілі спроби входу);
- найміть професійних консультантів з безпеки, щоб допомогти захистити гру від шахраїв та зломщиків.
Як ми бачимо продовження мобільної гри з максимальною віддачею?
Наша команда активно займається розробкою ігрових проектів різної складності, причому робить це на елітному рівні . Тому кожен клієнт отримує готовий проект, в якому вже спочатку буде вирішено велику кількість проблем, а значить, просування мобільних ігор буде менш витратним.
Ми активно моніторимо ринок, розуміємо його основні тенденції, добре знаємо потреби конкретної цільової аудиторії. За рахунок цього, а також того, що всіма даними оперують профі , ми готові гарантувати успіх вашого проекту. Під останнім ми маємо на увазі зростання кількості користувачів, популяризацію проекту і, звичайно, збільшення прибутку клієнта.