Багато хто з нас намагається втекти від повсякденної рутини в барвистий вигаданий світ улюбленої комп’ютерної гри. Справді, що може бути краще за можливість рознести все в пух і порох у забійному шутері або врятувати світ у RPG? Копнемо трохи психології? Захоплення у віртуальний світ здійснюється завдяки перетворенню на тіло героя, асоціації себе з ним. Щоб подібна синергія стала можливою , розробка характеру героя гри повинна бути виконана на належному рівні. Більше того, потрібно, щоб він не тільки був красиво намальований, але ще й відповідав стилю гри. Розробка героя гри – по-справжньому тонка робота , яка вимагає 100% завантаження креативності та професійних знань. Спробуємо далі відкрити двері у світ психології гри. 100% після прочитання ви не зможете дивитися на свого улюбленого персонажа, як раніше.
Яким має бути «живий» герой?
“Живий” герой комп’ютерної гри – запорука того, що в неї буде цікаво грати. Хіба це головний критерій успішності роботи розробників? Для цього персонаж повинен бути унікальним , щоб зацікавити гравця, змушуючи його геть-чисто стерти фарбу з клавіш WASD.
Багато в чому саме опис характеру героя визначає успішність усього проекту. Тому всі старання дизайнерів підуть нанівець, якщо сценарист не впорався зі своїм завданням. Останній має продумати, як головний герой реагуватиме на різні зовнішні чинники в ігровому світі. Характер має бути таким, щоб його могли відчути ті, хто перебуває з іншого боку монітора. У протилежному випадку гра стане нудною, її не купуватимуть, а ті, хто купив, видалять і забудуть про неї.
Крім того, сильний герой допоможе розкрити основну ідею гри, донести через свої реакції тонкощі сюжету .
Елементи продуманого образу героя
Розробка характеру героя гри абсолютно з нуля — пекельна праця. За ним стоять численні брейншторми, літри випитої кави, сотні відкинутих ідей. Найскладніше тут те, що у дітище мають поєднуватися елементи візуалізації та психології. Далі спробуємо розглянути, без чого неможливо розробити характер персонажа.
Зовнішність
“Зустрічають по одягу …” – Прислів’я, яка, як не можна краще, пояснює, чому так важливо серйозно поставитися до розробки зовнішності. Створення зовнішності героя комп’ютерної гри – творчий процес, який новачкові здасться дуже складним. Але все ж таки є кілька лайфхаків від гуру, які допоможуть почати і успішно його закінчити:
- Визначте стиль гри . Перш ніж почати працювати над зовнішністю героя, важливо визначити стиль гри, в якій він з’являтиметься. Якщо це реалістична гра, зовнішність героя має бути більш природною та деталізованою. Якщо ж гра стилізована (наприклад, під комікси), то герой може мати яскравішу і вигадану зовнішність.
- Визначте базові риси . Вирішіть, які основні риси героя потрібні: форма обличчя, колір волосся, очей, статура. Це допоможе створити основу персонажа, дозволить розробити його далі.
- Розробте деталі . Додайте додаткові деталі, щоб герой став унікальнішим, що запам’ятовується. Перегляньте такі деталі, як шрами, татуювання, прикраси, аксесуари.
- Створіть текстури . Не забудьте створити текстури, такі як шкіра, волосся, одяг. Розробка графіки гри – те, на чому не варто економити!
- Тестуйте та допрацьовуйте . Після того, як створено зовнішність героя, не забудьте її тестувати. Корисно отримати зворотний зв’язок від гравців про те, що можна покращити. Головне, щоб Фідбек був конструктивним.
- Використовуйте спеціалізовані програми та інструменти. Серед останніх Blender, ZBrush або Maya . Вони спрощують процес створення зовнішності, звичайно, це за належного рівня “рівності рук”.
Темперамент, психологія
Припустимо, у вас є продуманий герой з великою гарматою та горою м’язів, який має рятувати світ, знищувати тисячі злісних монстрів. Що далі? Він повинен мати харизму , яка куди важливіша за показники спритності, сили, HP. Розробка характеру героя гри, зокрема темпераменту та психології героя гри включає кілька етапів:
- Орієнтацію на жанр . Різні жанри вимагають різних параметрів героя. Наприклад, герой у грі на виживання має бути витривалим, вміти приймати швидкі рішення у критичних ситуаціях, щоб голова залишилася на місці.
- Визначення особливостей особистості . Виберіть основні риси характеру героя та визначте, як вони впливають на його поведінку. Наприклад, якщо герой є потайливим і незалежним, він може віддавати перевагу працювати поодинці. Якщо він є екстравертом, він може краще працювати в команді.
- Розробте бекграунд . Визначте, які події у житті героя призвели до того, що він став тим, хто є. Увімкніть у бекграунд героя деталі, які допоможуть гравцям зрозуміти його мотивації та цілі. Це передісторія, яку багато гравців люблять, як вишеньку на торті.
- Розробте динамічну психологію . Герой повинен по-різному реагувати на ситуації у грі. Наприклад, якщо йому загрожує небезпека, він може виявляти страх, а якщо він впевнений, що йому все зійде з рук, то включає режим GOD_MODE.
Ключ до якісної розробки темпераменту героя – використання динамічного підходу . Те, що персонаж намальований і живе у вигаданому світі не повинно позбавляти його живих емоцій — не перетворюйте його на “залізяку”.
Мотиви
Мотиви героя — важливий аспект, який визначає, наскільки захоплюючим буде проект для гравця. Саме цьому етапі розробки потрібна вся міць сценаристів. Мотиви можуть бути різними, але найбільш популярні:
- Виживання . Прагне вижити в небезпечному та ворожому світі, де за кожним кутом його чатує смерть у найвитонченіших формах.
- Перемога . Налаштований на перемогу у змагальних іграх, де бореться з іншими гравцями чи комп’ютером.
- Розвиток . Прагне до розвитку своїх навичок, щоб стати успішнішим у своєму світі.
- Пригоди . Хоче подорожувати, відкривати нові місця, можливості — як і самі гравці.
- Дослідження . Бажає досліджувати світ, відкривати нові знання, секрети – Колумб комп’ютерного світу.
- Розв’язання головоломок . Хоче вирішувати складні головоломки, завдання, пропоновані грою. Іноді це перетворюється на “Гру на виживання”, тому вибору у персонажа просто немає.
- Допомога іншим персонажам . Має непереборне бажання допомогти іншим персонажам у грі, захистити слабких — Робін Гуд у комп’ютерній графіці.
- Самореалізація . Прагне до самореалізації, прояву своїх талантів, здібностей.
Крім того, мотиви можуть змінюватися протягом гри , залежно від того, як розвивається сюжет, які перешкоди йому трапляються на шляху. Що більше динаміки буде в цьому плані, то менше шансів, що гравець не дійде до фіналу, заснувши на клавіатурі.
Ставлення до себе та інших персонажів
Цей показник продумується з урахуванням характеристик, які визначають особистість героя та її поведінка. Вкрай не рекомендуємо пропустити такі моменти з особливостей героя:
- Характеристики . Визначте інтелект, силу, спритність, хитрість, доброту героя тощо.
- Історія . Вона допоможе визначити, які події, переживання впливатимуть на його ставлення. Це може бути темне/світле минуле, сьогодення та майбутнє персонажа.
- Цілі . Наприклад, якщо герой прагне лідерства, його ставлення до інших персонажів може бути авторитарнішим.
- Емоції, настрій . Якщо герой перебуває у гніві, його ставлення до інших персонажів стає агресивним. Щоб прописати описану вище особливість, досить згадати свого найнестерпнішого боса.
Взявши до уваги всі ці важливі, вдасться створити більш глибокий і цікавий персонаж , який буде залучений до ігрового світу.
Звички
Звички – рутинні дії , які персонаж виконує у певних ситуаціях, умовах. Якщо грамотно їх використати, то вони допоможуть уточнити особистість героя , зробити його більш реалістичним, унікальним. Без цього моменту розробка характеру героя гри буде формальною, малоефективною.
Для продумування навичок персонажа в комп’ютерній грі фахівці рекомендують використовувати такі підходи:
- Враховуйте характеристики . Деякі звички пов’язані з особливостями особистості, поведінки героя. Наприклад, якщо персонаж має характеристику «витривалість», то він може мати звичку віджиматися по 100 разів до першої чашки кави.
- Враховуйте історію героя . Вона допоможе визначити, які події можуть призвести до появи певних звичок. Наприклад, якщо персонаж вижив у гангстерській перестрілці, він може мати звичку завжди перевіряти оточення на можливу загрозу.
- Складіть список рутини . Ви можете скласти список тих дій, які виконує персонаж щодня або регулярно. Це може бути щось таке, як звичка дивитися на годинник щогодини, постійно перевіряти положення запобіжника на АК47.
- Зверніть увагу на взаємодії . Розгляньте, які звички можуть вплинути взаємодії персонажа коїться з іншими героями у грі. Наприклад, якщо персонаж запальний, його за це навряд чи любитимуть інші персонажі.
Важливий момент – шкідливі звички . Цей аспект життя ігрових персонажів часто використовується, але водночас із ним потрібно бути акуратним. Зображення вживання алкоголю, куріння тютюну або ще “чого міцніше” прямо впливає на віковий рейтинг гри . Звичайно, що за гангстер або спецназовець без кубинської сигари, але не забудьте зробити гру з 18+ .
добро і зло
Дотримання балансу добра і зла в герої – ключовий аспект створення цікавого та переконливого персонажа у грі. Якщо він 100% добрячок, то це може зробити його нудним, одномірним, а надто злим – неприємним для гравців.
Для створення героя зі збалансованим набором характеристик використовуйте такі підходи:
- Складіть список рис , які ви хочете, щоб герой мав. Можна вибрати зі списку характеристик, такі як доброта, жорстокість, егоїзм, милосердя, жадібність тощо.
- Визначте, що рухає героєм . Наприклад, герой може бути добрий, тому що йому важливо допомагати іншим, або злим, тому що він прагне влади, багатства, прагне помсти, знищити весь світ.
- Розставте акценти на риси характеру , важливі у конкретних ситуаціях. Наприклад, доброта, без сумніву, корисна в деяких ситуаціях, але однією усмішкою терористів не знищиш.
- Зробіть вибори персонажа значущими . Якщо герой обирає шлях із меншою кількістю зла, то нехай це приведе його до додаткових завдань, підтримки інших персонажів. А ось вирішивши перейти на темний бік, йому доведеться зіткнутися з конфліктами та боротьбою з іншими героями.
- Надайте гравцям вибір . Дозвольте тому, хто витратив свої чесно зароблені гроші, впливатиме на перебіг подій. Наприклад, гравець може вибирати, чи допомагати йому іншим персонажам або завдавати їм шкоди.
Пам’ятайте, що кожен персонаж унікальний та його риси характеру повинні відповідати історії, мотивам та цілям. Збалансований герой повинен мати як добрі, так і злі риси і гравці повинні мати можливість впливати на те, яким буде персонаж. Ну, а інакше навіщо скільки витрачати час, проходячи рівні у грі?
Як уникнути нудності персонажа?
Немає нічого згубнішого для комп’ютерної гри, ніж нудний і однотипний головний герой . Можна пережити все, але якщо грати за “пластикового” персонажа, то це набридне в перші 10 хвилин. Щоб уникнути нудності, можна використовувати такі поради:
- Робіть персонажа унікальним . Створіть героя, що має власний унікальний стиль. Надайте йому свої особливості, які допомагають виділити його серед інших персонажів у грі. Ще краще, якщо він буде помітним і у всій жанровій ніші.
- Давайте цілі . Переконайтеся, що у персонажа є мета, мотивація, які його спрямовуватимуть. Це зміцнить впевненість гравців у тому, що вони зробили правильне капіталовкладення, придбавши гру.
- Розвивайте різнобічність . Нехай персонаж розвивається у різних напрямках, давайте йому різні інтереси, захоплення, емоції. Це допоможе ускладнити характер, додасть йому життя.
- Створюйте протистоящих персонажів . Додайте у гру персонажів, які мають протилежні погляди — навіть у грі має бути демократія. Це створить цікавіші сцени, сюжети у грі.
- Надайте гравцям вибір . Не заганяйте гравця в рамки, коли для переходу на наступний рівень потрібно йти лише однією дорогою, ще й не найцікавішою. Нехай у них буде можливість впливати на перебіг подій у грі, вибирати шляхи, які їм відповідатимуть. Це додасть унікальності історії для персонажа.
- Використовуйте несподівані повороти . Якщо у грі будуть непередбачені ситуації, підвищиться інтерес до гри. Це допоможе гравцям залишатися зацікавленими у персонажі та його історії. Наприклад, у Bioshock гравець дізнається, що його персонаж – це насправді головний лиходій. Також можна розробити цікаві квести , завдання, що дозволяють розкрити прихований потенціал персонажа.
У цілому нині, розробка характеру героя гри вимагає солідного потенціалу сценаристів. Підключитися повинні і дизайнери, яким необхідно буде втілити в реальність образ героя, чіпляючого гравця, що змушує години безперервно грати.
Які є кліше персонажів?
Кліше персонажів – головний злочин розробників. Це стереотипні риси характеру, які часто зустрічаються в іграх. Саме вони стають причиною того, що навіть дуже цікаві ігри втрачають потенційних покупців . Ось кілька найпоширеніших кліше, які можна зустріти:
- Герой-одинак . Діє самостійно, рідко просить допомоги інших, знищує танки голими руками.
- Стервозна красуня . Красивий до неможливості, але немає за що зачепиться, по суті, пустушка в гарній оболонці.
- Важкий підліток . Бунтує проти суспільства, проти всього, не слухається авторитетів, незрозуміло як дожив до повноліття.
- Головний лиходій . Головний антагоніст, не має жодних людських якостей, у дитинстві забирав у зовсім маленьких дітей цукерки, ламав паски.
- Простодушний герой . Добродушний зайця, з рівнем IQ на рівні школяра.
- Німий вбивць . Джон Вік, який не вимовляє жодного слова, сниться у кошмарах своїм ворогам. Винятком є Гордон Фрімен, але це виняток із правил.
- Розумний та закритий геній . Ейнштейн із суперсилою вирішуватиме всі завдання одним поглядом та силою думки.
- Карикатурний лиходій . Вкрай злісний і смішний, але не має ніякої глибини, Доктор Зло у світі комп’ютерних ігор.
- Сексуальний об’єкт . Використовує лише зовнішність та сексуальність. Плід збоченого бажання сценариста та дизайнера.
- Жінка в біді . Принцеса з Супермаріо, яка постійно опиняється в небезпеці та потребує порятунку.
Вже одна присутність одного такого персонажа – жирна точка на перспективі популярності проекту. Якщо їх кілька, можна взагалі чекати безліч епітетів від гравців, які купили продукт, у бік його розробника.
Чому ми точно не провалимо цю місію?
Прочитавши та осмисливши всю інформацію, швидше за все, у вас виникло відчуття, що для створення живого персонажа потрібно бути як мінімум Джорджем Мартіном. Насправді це не так, головне розуміти тонкощі жанрів комп’ютерних ігор, побажання гравців , та й мати креативність. Кожен скил у наших співробітників прокачаний до останнього рівня, але ми не зупиняємось. У наших проектах завжди є частка інновацій , тому до вашого проекту ми підійдемо зі свіжим баченням. Розробка характеру героя гри для нас лише на радість.