“Гарний дизайн – це хороший бізнес” сказав колись своїм студентам Томас Уотсон-молодший, другий президент IBM. У 70-х із цим твердженням ще могли сперечатися, сьогодні доказом цієї фрази є сотні прикладів успішних компаній. У своїй нещодавній статті ми розповідали про п’ятірку компаній, що нас надихнули, які, завдяки вдалому промисловому дизайну, заробили мільйони доларів.
Ми займаємося промисловим дизайном вже давно, і встигли реалізувати кілька проектів з дизайну пристроїв, що носяться. Одні з них продаються в Україні, інші – у США та країнах Європи. Проте всіх їх поєднує одна риса – грамотний, продуманий дизайн.
На допомогу компаніям-початківцям ми виділили 8 правил промислового дизайну для пристроїв, що носяться. Ми грунтувалися на своєму досвіді і досвіді успішних компаній з розробки гаджетів, що носяться. Дотримання цих правил, крапелька креативу та щіпка натхнення допоможуть у створенні гаджета, який стане успішним та принесе прибуток.
Правило №1 Дотримуйтесь балансу між публічним та особистим
Екран носія часто відображає особисту інформацію його власника, наприклад, показники здоров’я або листування. Подібні дані не хочеться показувати стороннім людям. Частково цю проблему можна вирішити. Наприклад, передбачити вібрацію перед тим, як інформація виведеться на екран або продумати просту систему оповіщень замість безпосереднього відображення інформації.
Саме про дотримання цього правила забули розробники Orion Labs при створенні рації Onyx. Призначення нового пристрою – звільнити руки від смартфона. Рація дозволяє прослуховувати новини, прогноз погоди та говорити телефоном не використовуючи рук. Задума прекрасна, якби не один недолік. Все, що чує власник, можуть чути й люди, що знаходяться поряд із ним. І проблема не лише у розголошенні особистої інформації. А ще й у тому, що інколи це просто недоречно. Сподіваємося, що творці вигадають, як вирішити цю проблему. А ми переходимо до другого правила.
Правило №2. Більше корисного – менше побічного
В силу своєї специфіки, неможливо зробити екран пристрою такого розміру, до якого ми звикли, наприклад, на смартфоні. А якщо збільшувати екран, то пристрій може стати громіздким та незручним. Завдання промислового дизайнера – знайти золоту середину. Збільшувати корисне місце можна за рахунок використання вже існуючих частин (наприклад, ремінця) або перегляду геометрії корпусу.
Ми в KLONA теж одного разу зіштовхнулися з такою проблемою. При розробці браслета для українського стартапу FORCE emotion ми придумали як зменшити верхню частину гаджета. Електроніку ми розділили на дві частини та перенесли одну з них у область ремінця. У результаті сам браслет вийшов удвічі тоншим у верхній частині.
Креативно до цього завдання підійшли розробники браслета Cicret. Як екран вони пропонують використовувати власну руку. При цьому на самому гаджеті немає зайвих елементів. У браслеті вбудований проектор, який виводить вміст екрана на руку користувача. Таке цікаве рішення дозволило зробити пристрій мінімалістичним та універсальним. І це підводить нас до третього правила.
Правило №3. Краще менше, ніж більше
Мінімалізм є популярним у всіх сферах: від дизайну сайтів до дизайну упаковок. Причина проста та зрозуміла: мінімалістичний дизайн асоціюєтьсяз інноваційністю та новими технологіями. Що і являють собою пристрої, що носяться.
Важливо не забувати, що мінімалізм – це не відсутність дизайну. Іноді виріб з мінімальним дизайном розробити набагато складніше, ніж будь-яке інше. Особливо це стосується гаджетів, що носяться, де потрібно знайти баланс між функціональністю і зручністю.
Наприклад, фітнес-трекер Xiaomi Mi Band – один з найпопулярніших і водночас відносно недорогих гаджетів подібного типу. Браслет виконаний у класичному стилі та не має зайвих деталей. Лінійка представлена різними кольорами, але найпопулярнішим все ж таки залишається класичний чорний.
Правило №4. Дивіться у майбутнє
Технології майбутнього – ще одне словосполучення, яке асоціюється з гаджетами, що носяться. Адже кілька років тому ми й не могли собі уявити, що кросівки навчать нас грати в гольф, а браслет зчитуватиме емоційний стан.
Футуристичний дизайн створює навколо нового пристрою ореол загадковості, створює відчуття технології з майбутнього. Крім того, подібне оформлення приваблює фанатів науки та нових винаходів.
Оригінальний пристрій вигадали винахідники з компанії Xenoma. Футболка з футуристичним дизайном Xenoma Eski була розроблена для гравців у віртуальній реальності. Вона зчитує рух та передає їх ігровому персонажу. Однак її побічні функції можуть бути використані і для контролю за основними показниками здоров’я: температура, пульс та дихання.
Незважаючи на те, що футболка містить велику кількість чіпів, це не шкодить зручності. Її можна спокійно носити, прати та сушити, не відчуваючи при цьому дискомфорту та не ушкоджуючи річ.
Правило №5. Будьте зручними
Носіть пристрої, особливо ті, що надягають на руку, не повинні заважати своєму власнику протягом дня. Тому їх намагаються завжди зробитиневеликими та повторюючими контури тіла. Тоді пристрій швидше стає частиною людини, ніж самостійним девайсом. З ним можна без проблем знімати та одягати одяг, робити домашні справи, працювати за комп’ютером, не відчуваючи дискомфорту та не боячись пошкодити гаджет.
Донедавна здавалося, що зменшувати наші гаджети вже нікуди. Проте хлопці з Microsoft подумали, що немає нічого неможливого та створили смарт-татуювання. Дизайн татуювання можна змінювати на свій смак. Поки що функціонал не до кінця зрозумілий, але ідея в тому, щоб мати можливість керувати своїми гаджетами за допомогою татуювання.
Правило №6. Не забувайте про стиль
Для багатьох власників гаджетів, що носяться, пристрій – це не тільки функціонал і користь, а ще й засіб самовираження. Тому дизайн гаджета повинен максимально відображати стиль життя свого власника, стати його частиною образу. Якщо з фітнес-браслетами та розумним годинником все більш-менш просто, то з оригінальними пристроями можуть виникнути проблеми.
Прикладом вдалого вирішення такої проблеми може бути портативний фільтр для повітрявід американських промислових дизайнерів Йорданії Стеранки і Тая Гена.
Справа в тому, що класичні фільтри для повітря виглядають жахливо і лякають оточуючих. Промисловим дизайнерам фільтра Breathe вдалося зменшити його до прийнятних розмірів і зробити привабливим та абсолютно не відразливим. Дизайн фільтра швидше нагадує свисток чи намисто, яке можна носити на шиї постійно.
Правило №7. Будьте гнучкими
Носімі пристрої, що існують на ринку, мають одну і ту ж проблему: жорстка конструкція. І якщо для браслетів це не так важливо, то для пристроїв з екраном, наприклад, годинника, це може бути не завжди зручно. Тому щочим більше екран, тим незручнішим стає сам пристрій.
Тому при розробці дизайну важливо зробити пристрій більш гнучким не тільки в районі ремінця, але й наскільки можна в інших частинах. Допомогти цьому можуть нові розробки вчених, наприклад, гнучкий наноматеріал.
Винайшли його зовсім недавно і поки що масове виробництво не запущене, проте переваги винаходу незаперечні. Нова наноплівка добре проводить електрику, не псується від великої кількості згинань і коштуватиме недорого. Це відмінна альтернатива існуючим матеріалам для створення майбутніх пристроїв, що носяться.
Правило №8. Забудьте про рамки
Цільова аудиторія розумних гаджетів здебільшого – молоді активні люди, які стежать за технологічними новинками та прагнуть саморозвитку. Такій публіці досить складно догодити, адже чим більше вони знають, тим більше хочуть. Тому остання та найважливіша порада – виходьте за рамки звичного. Експериментуйте, вигадуйте нові форми, шукайте нестандартні підходи. Люди полюблять ваш пристрій за креативність та свіжий погляд.
Подібним чином зробили винахідники із компанії Samsung. На тлі незліченної кількості розумних браслетів та годинників вони запустили новинку – смарт-ремінь. Розумний ремінь зчитує ті самі показники, що й стандартний фітнес-трекер і додає до них ще один – обхват талії.
Ремінь виконаний у класичному дизайні та підходить як для чоловіків, так і для жінок. І якщо фітнес-трекер не завжди доречний для носіння на діловій зустрічі чи офісі, то зі стильним ременем таких проблем точно не виникне.
Ось чому ми навчилися займатися промисловим дизайном та розробкою електронних гаджетів. Сподіваємось, що наш досвід буде корисним. А якщо ви зважилися на розробку власного пристрою, напишіть нам. Ми допоможемо вам створити дизайн і розробити функціональний і проданий пристрій.
І пам’ятайте, гаджети, що носяться, тільки розвиваються, адже за ними майбутнє 🙂