Створення 3д-моделей для ігорОдна з найвідоміших сфер застосування тривимірної графіки – 3D моделювання для ігор. При розробці комп’ютерних ігор 3d-моделлери та дизайнери можуть створити практично будь-якого 3д персонажа та тривимірну реальність, анімаційні заставки та відеофрагменти – реалістичні, з високим ступенем деталізації.

3D моделювання – це процес побудови тривимірної моделі об’ємного об’єкта.

Побудова 3д моделі об’єкта дозволяє:

  1. Презентувати об’єкт замовнику;
  2. Оцінити естетичні характеристики та функціональні властивості об’єкта;
  3. Наочно уявити неіснуючий об’єкт;
  4. Спроектувати нові об’єкти та ін.

Технології 3D моделювання застосовуються сьогодні практично у всіх галузях людської діяльності: архітектура, медицина, освіта, промисловість, реклама та маркетинг, кінематограф тощо.

3Д графіка – це результат робіт із 3d моделювання. Тривимірна графіка вважається особливим видом комп’ютерної графіки, яка використовує інструменти та прийоми роботи для отримання зображень 3д-об’єктів, а також управління цими об’єктами у тривимірному просторі. Результат тривимірної графіки може бути представлений як «плоське» зображення – проекція або як 3д анімація. 3D графіка набула широкого застосування в кінематографі та комп’ютерних іграх.

За допомогою тривимірної графіки та технологій 3д моделювання можна створитиреалістичну і максимально точну копію реального об’єкта, зменшену, в натуральну величину або збільшену. А також моделі неіснуючих чи невидимих ​​людському оку об’єктів (модель атома або Сонячної системи).

Напрямки 3д-графіки:

  1. СGI графіка – розробка нерухомих або рухомих зображень, що застосовуються у кінематографії, на телебаченні, в образотворчому мистецтві тощо.
  2. Комп’ютерна анімація – створення рухомих зображень, які у комп’ютерних іграх.

Комп’ютерні 2D та 3D-ігри

Перші комп’ютерні ігри, що з’явилися на світ, були двовимірними. Намальовані в проекції персонажі, що рухаються лише по двох осях – X і Y. Щоб привести таких персонажів у дію необхідно було відмалювати положення його ніг у різні періоди часу, та був пустити ці кадри по колу. Класичною двовимірною грою є перший тетріс.

Широкі можливості сучасного 3d моделювання та тривимірної графіки дозволили створювати абсолютно нові комп’ютерні ігри у тривимірному просторі. Тривимірні ігри більш реалістичні і розширюють межі свободи користувача (гравця).

Комп’ютерні 3D ігри відкривають для користувача нові можливості та загадкові тривимірні реалії, дозволяють грати промальованими 3д-персонажами та використовувати реалістичні 3D об’єкти.

Створення 3d-моделей для ігор



3d моделювання для ігор починається створення високополігональної моделі необхідного 3д-об’єкта або тривимірного персонажа. Створення 3d моделей для ігор здійснюється у таких програмах як: 3D MAX, Maya. Дороблення моделей, як правило, здійснюється у таких програмах як: ZBrush або MudBox.

Далі здійснюється побудова розкладки – зображення об’ємного об’єкта на площині. По даній розверстці художником малюються текстури, які потім накладаються на модель.

Після цього налаштовуються матеріали для надання текстурам більшої реалістичності – це завершальний етап, після завершення якого модель готова. Однак у комп’ютерних іграх використовують низькополігональні ігрові 3d моделі, що дозволяє на порядок зменшити вимоги до програмного забезпечення сучасних комп’ютерів. Отримати таку модель можна з вже створеної високополігональної шляхом копіювання моделі на одному з етапів моделювання.

Високополігональні моделі дозволяють отримати більш реалістичне зображення, показати дрібні деталі об’єкта, тіні, які є у грі як текстура. Крім того, із високополігональних моделей можна отримати допоміжні текстури:

– Текстура малюнка – diffuse;
– Текстура рельєфу – bump;
– Текстура відбитків – specular та інших.

Після того як усі ігрові 3d моделі та текстури готові, їх експортують у ігровий двигун – програмний компонент комп’ютерної гри, відповідальний за весь ігровий процес. Таким чином здійснюється створення 3d персонажа, оточення та інших об’єктів гри.

Технології 3D графіки у 3д іграх

Найпоширенішими на сьогоднішній день прийомами тривимірної графіки, що використовуються в комп’ютерних іграх, є:

  1. Панорамна технологія – можливість перегляду простору 360 градусів, створення ефекту присутності в тривимірному просторі.
  2. 3D графіка реального часу– вид графіки, який візуалізується не під час створення гри, а у вигляді малюнків або анімації одразу на комп’ютері користувача.

Крім того, сьогодні дуже потрібні графічні інструменти, що дозволяють змінювати оточення та обстановку в короткі терміни, підвищувати швидкість реагування та пересування 3д персонажів. Такі інструменти незамінні під час створення сцен рукопашного бою, космічних воїн, симулювання польоту та інших.

Компанія KLONA здійснює високоякісне 3d моделювання для ігор, створення 3D персонажа на основі професійного програмного забезпечення. Працювати з нами надійно, легко та вигідно.