В арсеналі домашніх кінотеатрів недавно з’явилися 3D-окуляри, а їм на зміну вже прийшли окуляри віртуальної реальності (VR). Ці цікаві пристрої дозволяють своєму власнику перенестися в будь-яке інше місце, будь то далекий Таїланд або простори космосу. Давайте розберемося, як це можливо.
Принцип роботи VR-окулярів
Окуляри 360 ° дозволяють відчути ефект повної присутності, їх система сумісна зі смартфоном, ПК і з ігровою консоллю. Її також можна доповнити іншими елементами, наприклад, датчиками руху. Усередині VR-окулярів або шолома знаходяться дві лінзи, на які з додаткового девайса транслюється адаптоване зображення. Окуляри оснащені перегородкою, тому передають зображення окремо для кожного ока.
Глядачі можуть покататися на американських гірках, використовуючи інноваційні окуляри і модуль з рухомими кріслами.
На ринку представлені і автономні моделі, які дозволяють завантажувати комп’ютерні ігри, не вдаючись до синхронізації з іншими гаджетами. Студія промислового дизайну KLONA розробить оптимальний промдизайн VR-окулярів .
Можливості VR-окулярів:
- грати в комп’ютерні ігри з повним зануренням;
- дивитися фільми і відеоролики на комп’ютері;
- переглядати 3D-фотографії;
- подорожувати в віртуальної реальності.
Технічні параметри:
- настройка окуляра і регулювання відстані до екрану смартфона;
- підтримка навушників;
- регулювання лінз по відстані між зіницями;
- регулювання кріплення на голові;
- регулювання яскравості і чіткості.
Еволюція VR-окулярів:
- перший прототип. Незважаючи на те, що VR-окуляри увійшли в наше життя відносно недавно, перші розробки проводилися ще в 1968 році американським вченим Айвеном Сазерлендом. Правда вони були низької якості. Конструкція перших очок сильно відрізнялася від сучасної: вона була дуже громіздкою і кріпилася до стелі.
- активні розробки і втрата актуальності. На початку 90-х розробка очок віртуальної вважалося потенційно вигідною. У той час були створені VR-моделі для консолі SegaMegaDrive. Але ближче до двохтисячним розробка була припинена і ненадовго забута.
- відновлення розробок. Після довгої паузи в розробці VR-окулярів і шоломів, в 2012 знову заговорили про їхню актуальність. Поштовхом послужила розробка інженерів Кармака і Лакі. Лаки, затятий шанувальник VR-продукції, в 2011 створив нові VR-окуляри. Потім Лаки разом з партнером по бізнесу розробили окуляри Oculus Rift.
Студія промислового дизайну клонів розробить унікальну модель VR-окулярів.
Промисловий дизайн очок віртуальної реальності
1. VR-шолом . Стандартна модель виготовляється з пластикового корпусу, лінз, дисплея, гіроскопа і ремінців фіксації. Такий шолом надягають на голову і синхронізують з комп’ютером. У корпусі знаходяться лінзи, за якими розташований дисплей, розділений надвоє. Можна зустріти модель шолома, в якому застосовується два дисплея. Для того, щоб пристрій реагувало на повороти голови, в нього інтегрований гіроскоп і датчики, що стежать за рухами голови. Отримані дані передаються на ПК кабелем USB або HDMI.
лінзи
2. VR-окуляри для телефону. В даному випадку смартфон виконує функції гіроскопа і дисплея. Самі окуляри складаються з корпусу і лінз. Можна знайти універсальні окуляри, які підходять для всіх смартфонів і адаптовані під конкретні бренди.
Корпус VR-окулярів може нагадувати популярні сонячні окуляри-авіатори.
Є моделі VR-окулярів зі склом на корпусі або повністю закриті пластиком.
Бренд Lenovo розробив VR-окуляри з гарнітурою VR with its Mirage Solo. Пристрій працює без смартфона. Ергономічний корпус VR-окулярів як ніби служить продовженням голови. Вбудовані датчики ловлять найменші рухи голови. Корпус виконаний в чорно-білих кольорах.
Особливості моделей:
- підтримують смартфони;
- телефон впливає на якість зображення;
- програма VRidge сумісна з іграми, які розроблені для VR-шолома;
- телефон підключається комп’ютера;
- є підтримка об’ємного 3D-відео;
- підходять для додатків віртуальної реальності.
Сьогодні більшість очок підтримують смартфони 4.5 до 6.4 дюйма. Найбільш підходящою вважається діагональ в діапазоні 5-5.7 дюймів, з нею ширше кут огляду і сильніше ефект повного занурення. Оптимальна роздільна здатність екрану 2560×1440 і вище. Окуляри, що працюють на базі смартфонів, наприклад, Gear VR, відстежують напрям за допомогою вбудованого гіроскопа. Обертання трекаются по всіх трьох осях.
Ринок віртуальної реальності пропонує моделі найрізноманітніших дизайнів і технічних параметрів. Представлені окуляри, виконані в плавних або незграбних лініях.
Є моделі з фіксуючим ремінцем зверху і без нього.
Перспективи розвитку VR-окулярів
Ми можемо спостерігати стрімкий розвиток VR-технології та супутніх сфер. На даному етапі окуляри віртуальної реальності не користуються дуже великим попитом по ряду причин:
- Висока ціна. Окуляри віртуальної реальності можна зустріти далеко не в кожному будинку через велику ціни. Моделі, які підходять для геймерів, стоять кілька сотень доларів.
- Маленький список ігор. Тільки нові гри підходять для проходження в окулярах і таких ігор не так вже й багато.
- Технічні вимоги VR-обладнання. Технічне оснащення комп’ютера повинно відповідати мінімальним вимогам очок.
Можливо, що найближчим часом VR-технологія втягне в процес занурення не тільки погляд, але і мова, рухи користувача. Геймер зможе бігати, стрибати, повертатися на 360 градусів, як і його аватар в грі. Це дозволить користувачеві максимально зануритися в світ комп’ютерних ігор. Вже сьогодні багато моделей VR-окулярів синхронізуються з джойстиком і клавіатурою, є управління жестами. Йдуть розробки пристроїв, які паралельно зможуть передавати пориви вітру, вібрації і запахи. Список аксесуарів поступово розшириться: до навушників і трекерам додадуться нові пристрої і, звичайно, збільшиться список ігор для VR.
Але це буде потім, а в сьогоденні студія промислового дизайну KLONA розробить модель ергономічних і стильних VR-окулярів. Створимо реальність разом!