Чи ви помічали, наскільки вдалим є дизайн ігрових приставок? Чи замислювалися ви, скільки різних функцій поєднує у собі ігровий джойстик, якого ми так сильно звикли?
На відміну від таких пристроїв, як смартфони, планшетні комп’ютери та “розумний годинник”, що з’явилися в нашому житті відносно недавно, перші ігрові приставки потрапили в продаж набагато раніше.
Ще в 90-х роках були популярними перші ігрові консолі, які мали неймовірний попит: пристрої, іменовані Dendy і Sega були must-have для будь-якої дитини.
Зрозуміло, дизайн ігрових приставок у наш час зазнав ряду змін. Пристрої стали функціональнішими, а керувати ними стало ще простіше. У цій статті ми познайомимо вас з основними принципами, які стали основою дизайну ТВ-приставок наших днів.
Якщо вас цікавить розробка ігрових консолей від професіоналів, а також послуги промислового дизайну, звертайтеся в компанію KLONA. Зв’яжіться з нашими менеджерами для обговорення замовлення за телефоном +38 (044) 338 88 02. Також можна надіслати запит на hi@klona.ua.
Тенденції дизайну ігрових приставок для ТБ
В першу чергу, кожен виробник звертає увагу на габарити пристрою, що випускається ним. Сучасні ігрові приставки є максимально легкими та компактними для зручнішого поводження.
Компактність у дизайні приставок
Розробники позбулися як величезних джойстиків і пультів, так і громіздких системних блоків для приставок, замінивши їх більш технологічними і менш габаритними аналогами. Завдяки цьому, ігрові консолі зменшили настільки, наскільки це взагалі можливо за збереження колишнього набору функцій.
Для того, щоб досягти подібного результату, всі навігаційні клавіші на корпусі приставки довелося розташувати в максимальній близькості один від одного, використавши весь корисний простір із найбільшою ефективністю. А процес розробки корпусу для електронних пристроїв є не найпростішим завданням.
Зручний дизайн джойстика: основні принципи
З технічного погляду кожну приставку можна назвати контролером. Таке позначення застосовується, виходячи з того, що головною функцією будь-якої ігрової приставки насамперед є забезпечення максимального контролю в ігровому світі.
Враховуючи різноманітність сучасних ігор та існування величезної кількості можливостей, що надаються гравцеві, неважко здогадатися, що дизайн ігрових контролерів має бути максимально комфортним для гравця. Останній повинен мати можливість легко дотягнутися до потрібної клавіші і задіяти ту чи іншу функцію в ігровому світі.
Дизайн ігрових приставок для ТВ та монітора повинен успішно продавати
Говорячи про зовнішній вигляд того чи іншого комерційного продукту, необхідно враховувати його вплив на продаваність та кінцевий попит на ринку. У зв’язку з цим, дизайн приставок для ТБ повинен бути максимально привабливим та користуватися успіхом у своєї цільової аудиторії – серед геймерів. Адже не секрет, що існує безліч кейсів того, як промисловий дизайн здатний продавати. До них можна сміливо включити ігрові приставки.
Дизайн джойстиків та приставок здатний вирішувати специфічні завдання
Існують приставки, розроблені на вирішення деяких специфічних завдань. Очевидно, що їх дизайн повинен мати свої особливості та відрізнятися від інших пристроїв. Як приклад можна назвати такі види приставок, як імітатор коробки; танцювальна платформа, а також світловий пістолет. Кожен із цих контролерів, маючи свою функцію, повинен мати відповідний дизайн.
Еволюція дизайну приставок: екскурс в історію
Перші ігрові приставки з’явилися ще наприкінці 1970-х. Тоді вони працювали без комп’ютера: в одній з перших консолей, Atari VCS, обробка дій користувача здійснювалася в картриджі, на якому була розміщена лише одна гра. Гравець міг використовувати джойстик та трекбол для виконання дій на екрані телевізора.
Який шлях пройшли приставки за історію свого існування?
Пізніші версії ігор мали схожий дизайн: наприклад, у другої у світі ігрової приставки Fairchild Channel F, випущеної в 1976 році, як пристрій введення також використовувався джойстик. Його необхідно було тримати в одній руці, тоді як за допомогою іншої гравець рухав спеціальне трикутне височення.
Відомі у всьому світі приставки Sega і Dendy, випущені в 1986 та 1983 роках відповідно, мали більш універсальний контролер, представлений у вигляді прямокутника з хрестоподібною клавішею, а також кнопками A, B, Start та Select. Дизайн ігрових приставок був простим, але водночас дозволяв ефективно використати пристрій для ігор.
Справжнім проривом був випуск у 1994 році продукту від Sony, що називається PlayStation. Саме цей пристрій став основою дизайну сучасних ігрових приставок. Воно мало конструкцію, що робить доступ до всіх навігаційних клавіш максимально зручним. При цьому контролер було зручно тримати в руках, а його габарити залишалися компактними.
Оновлення функціоналу ігрових приставок
Розробники ігрових приставок постійно працювали з того, щоб збільшити кількість можливостей їх контролерів; зробити їх більш функціональними та привабливими для геймерів. У той час, як перші приставки були оснащені функціональними клавішами, сучасні пристрої використовують набагато більше характеристик, що роблять ігровий процес набагато реалістичнішим.
Наприклад, контролери приставок стали “відчувати” переміщення в просторі (завдяки встановленим всередині гіроскопам), а також розпізнавати силу натискання на деякі клавіші. Крім того, сучасні консолі оснащені вібраційним механізмом для того, щоб надавати гравцеві “зворотний зв’язок”, повідомляючи про події у віртуальному світі.
Існують і інші опції, доступні в сучасних ігрових приставках: сенсорні екрани, відеокамери, мікрофони та багато іншого. Все це розробники впроваджують таким чином, щоб не порушити лаконічний дизайн ігрової ТВ-приставки та зберегти її зручність та привабливий зовнішній вигляд.
Традиційні та портативні ігрові приставки: відмінності та особливості дизайну
Аналізуючи дизайн ігрових ТВ-приставок та джойстиків, можна зробити висновок про існування двох найбільш популярних типів цих пристроїв на сучасному ринку. Перший називається “традиційні” приставки, другий – “портативні”.
Традиційні приставки представлені пристроєм введення даних (контролером), їхньої обробки (консоллю), а також пристроєм виведення (монітором або екраном телевізора). У свою чергу, компактними приставками називаються готові для використання пристрою, які поєднують у собі три зазначені вище компоненти. Виглядають вони відповідним чином: дизайн портативних ігрових приставок відрізняється компактністю та широким функціоналом, укладеним у малі габарити.
Особливі приставки, що мають спеціальний функціонал
Класифікацію ігрових приставок не можна звести до позначення традиційних та портативних; джойстиків та кермових контролерів. Існує велика кількість пристроїв для введення даних, що застосовуються у тій чи іншій сфері.
Наприклад, у Японії дуже популярними є танцювальні автомати, які також можуть бути позначені як ігровий контролер. Дизайн приставок такого типу зовсім відрізняється від компактних джойстиків, з якими ми звикли мати справу. Те саме стосується і таких приставок, як:
- коробка передач для більш реалістичної їзди в симуляторах автоперегонів
- приставки у вигляді кабини літака для авіасимуляторів;
- пістолета для стрілянини;
- трекбол для більш комфортного управління курсором;
- ракетки для гри в теніс та пінг-понг та багатьох інших.
Зовнішній вигляд кожного із зазначених виробів повинен відповідати рекомендаціям, що стосуються промислового дизайну корпусу
Влаштування приставок: поєднання різних елементів в єдиному дизайні
Як зазначалося раніше, функції пристрою контролю над ігрової приставкою можуть бути різними. Це може бути як зчитування простих натискань клавіш, так і отримання інформації про положення контролера у просторі, про силу натискання; зчитування рукописного тексту, отримання зображення за допомогою камери та багато іншого.
Якщо у вас є ідея про випуск власної ігрової консолі, і ви потребуєте розробки її дизайну – звертайтеся в компанію KLONA.
Ми з радістю допоможемо реалізувати всі ваші ідеї, використовуючи досвід та знання наших спеціалістів. Телефонуйте: +38 (044) 338 88 02. Також можна написати на hi@klona.ua
Дизайн контролера ігрової приставки
У зв’язку з такою багатофункціональністю та різноманітністю сфер застосування розробники намагаються максимально адаптувати дизайн такого пристрою під його призначення.
Наприклад, якщо йдеться про кермо для відеоігор, його вигляд максимально наближають до зовнішнього вигляду справжнього керма гоночного автомобіля, оснащуючи його прогумованими накладками, стилізованими спицями, елементами, що імітують кнопку клаксону. Якщо візьмемо як приклад електронний пістолет для відеоігор, то побачимо декоративні елементи, які також є і в реальній зброї: мушка, імітація запобіжника, характерне різьблення на рукоятці.
Такий підхід розробники дизайну ігрових приставок та аксесуарів використовують для того, щоб занурення в атмосферу віртуального світубуло максимально повним та реалістичним. Цей фактор слід враховувати при складанні свого дизайну.
Дизайн основного блоку приставки
Зовнішній вигляд основного блоку ігрових приставок, в якому знаходиться апаратна частина, що служить для обробки сигналів з контролера, як правило, не має особливостей, що ідентифікують. Найчастіше, його корпус має декоративні елементи загального характеру: стильні смуги, що світяться; привабливу емблему розробника і таке інше.
У зв’язку з цим можна зробити висновок, що дизайн основного блоку ігрових консолей найчастіше виконує естетичну функцію. Його роблять “просто красивим” для того, щоб залучити покупця та популяризувати свій продукт.
Найпопулярніші сучасні ігрові приставки
Зараз на ринку представлено кілька компаній, які лідирують у сфері ігрових приставок. Кожна з них має свій набір продуктів, доповнений найсучаснішою розробкою. На дизайн найтехнологічніших, найсучасніших консолей і хотілося б звернути вашу увагу.
PlayStation PS4є найтехнологічнішим пристроєм, представленим японською Sony на даний момент. Ігрова приставка комплектується прямокутною консоллю зі скошеними кутами, а також джойстиком, виконаним у класичному стилі та поєднує в собі дві колірні гами: чорний та сірий кольори.
Nintendo WII U – це продукт компанії, що конкурує із Sony за ігрову індустрію, Nintendo. Консоль виконана у світлому дизайні, що відрізняється скругленими кутами по периметру, а також круглими клавішами керування на корпусі. Пристрій керування приставкою представлений у вигляді прямокутної панелі з навігаційними елементами, що включають сенсорний дисплей посередині та внутрішню камеру у верхній частині корпусу.
Steam Machines – серія ігрових пристроїв, розроблених компанією Valve на базі власних рішень. Це – інноваційні ігрові консолі, які взаємодіятимуть з іграми від Steam. Для управління гравцеві нададуть Steam Controller – пульт, який зовні нагадує контролери Playstation. Проте дизайн цієї приставки відрізняється наявністю спеціальних трекпадів, які дозволяють здійснювати тактильну віддачу і підвищують точність взаємодії з ігровим процесом.
Nintendo 3DS є портативною консоллю, розробленою гігантом світової індустрії ігор Nintendo. Дизайн ігрової консолі цього типу не є чимось примітним: пристрій складено з двох частин, на кожній з яких розташований дисплей. У нижній частині корпусу є навігаційні елементи для комфортної гри. Особливість полягає в тому, що верхній дисплей має здатність імітувати 3D-ефект без необхідності використовувати спеціальні окуляри.
Яким буде дизайн ігрової приставки у майбутньому?
Одним з найперспективніших відгалужень у розвитку ігрової промисловості на даний момент є віртуальна реальність. Вже зараз є пристрої, пов’язані з virtual reality, що дозволяють помістити гравця у віртуальний світза допомогою шолома або спеціальних окулярів.
Віртуальна реальність
У майбутньому дизайн ігрових джойстиків і ТВ-приставок успішно поєднуватиме в собі не просто звичний нам екран, а спеціальний шолом або окуляри, які передаватимуть більш повну картину віртуальних ігрових світів. А з огляду на можливості сучасної тривимірної графіки можна сміливо стверджувати, що ігри стануть ще більш захоплюючими!
Дизайн майбутніх консолей
Що стосується безпосередньо зовнішнього вигляду ігрових консолей, то вони, ймовірно, пропонуватимуть нові способи інтерактиву з грою. Наприклад, крім вібрації, ми отримаємо нові інструменти обміну інформацією з консоллю, які створять у нашій уяві ще більш реалістичний віртуальний світ. Тим більше, що застосування нових технологій вже стало чимось звичним для нашого ринку: людей цікавлять лише ті речі, які зможуть здивувати їх та вразити. Цей принцип є актуальним як для індустрії смартфонів або годинників, так і для приставок.
Питання полягає, швидше, не в тому, як виглядатимуть консолі майбутнього, а в тому, хто з сьогоднішніх претендентів на лідерство в даній ніші зможе домогтися якихось революційних змін у звичних нам джойстиці та основному блоці.
Компанія, яка зможе реалізувати вдалу ідею, завоює ринок, оцінений у мільярди доларів, що зростає з кожним роком.
Якщо у вас є ідеї щодо дизайну ігрових приставок, і ви хотіли б втілити їх у життя, зверніться до професіоналів ізKLONA!
Ми допоможемо розробити сучасний дизайн ігрової консолі, який буде гідно оцінений будь-яким геймером! Зв’яжіться з менеджерами компаніїдля подальшого обговорення вашого проекту! Для отримання більш детальної інформації телефонуйте: +38 (044) 338 88 02. Або пишіть: hi@klona.ua
Ми будемо раді взятися за реалізацію ваших цікавих ідей.