Ми в KLONA винахідники 🙂 Тому нам прикро, коли об’єкти промислового дизайну оцінюють насамперед із погляду креативності чи просто краси. Креативність – це чудово, проте промисловий дизайн – це, перш за все, функціональність та зручність. Саме тому нікому не спало на думку зробити мобільний телефон у формі заварювального чайника, наприклад. Можливо, ідея і оригінальна, проте це ніколи не продаватиметься, і залишиться, у кращому разі, у вигляді жартівливого концепту.
Якщо ця невелика аналогія вас не переконала, представляємо вам 5 прикладів компаній, винаходи яких з успіхом продаються виключно завдяки промисловому дизайну. Прикладів таких дуже багато, ми вибрали для вас такі, де вплив дизайну на продаж був беззастережним.
Замовити промисловий дизайн, який зробить товар функціональним, зручним та, звичайно, красивим можна в компанії КЛОНА. Зв’яжіться з нами та розкажіть про ваш винахід, менеджери компанії допоможуть Вамрозробити промисловий дизайн, що збільшує продажі.
Кулькова ручка Bic – терпіння і праця все перетрути
Історія кулькової ручки почалася ще в 1888 році і пов’язана вона з ім’ям Джон Д. Лауда, який запатентував ручку з наконечником, що обертається. На жаль, незважаючи на такий прорив, ручка не була ідеальною: чорнило то протікало, то замерзало, а сама конструкція не була зручною. Однак у самій ідеї багато хто побачив потенціал і після Джона Лауда в США було видано понад 350 патентів на схожі товари. Найвідомішими підприємцями були брати Біро, які намагалися вдосконалити ручку. Спочатку їх товар розходився добре, проте через незручність і недосконале чорнило, продажі повільно пішли вниз.
Нарешті, на початку 50-х років 20 століття цікавим винаходом зацікавився Марсель Бік. Повіривши в ідею, співробітники компанії BIC протягом 2 років шукали вихід зі становища. Вони проводили випробування, скуповуючи всі існуючі моделі на ринку, виявляли проблеми і нарешті знайшли вихід. У 1952 році була винайдена ручка Bic Cristal, яка швидко досягла успіху у всьому світі. Що ж змінили дизайнери та співробітники компанії Bic?
Знайшли чорнило потрібної густоти, що позбавляло споживачів від ляпок і розлучень. Надали корпусу ручки форму шестигранника, завдяки чому вона не скочувалась зі столу і зручно лежала в руці. Зробили корпус прозорим, щоб завжди можна було побачити решту чорнила. Продумали невеликий отвір у ковпачку для стабілізації тиску, що позбавило ручку протікань. Зробили ковпачок того ж кольору, що й чорнило, що дозволило швидко визначати колір ручки. Сконструювали ковпачок таким чином, щоб його разом із ручкою можна було зручно прикріпити до одягу.
Такі, на перший погляд, прості зміни забезпечили компанії феноменальний успіх, і головне –величезний вплив дизайну на продаж.За 50 років по всьому світу було продано понад 100 мільярдів ручок цієї моделі, а компанія Bic стала символом кулькової ручки. Після такого успіху, сумніватися в тому, що промисловий дизайн впливає на продаж точно не варто 🙂 Ще більше про нестандартний підхід до дизайну звичайних речей ми писали тут.
Пляшки Kikkoman – шедевр, доступний кожному
До винаходу пляшки Kikkoman соєвий соус продавали у бляшанках. І це було величезною проблемою з двох причин. По-перше, соус було незручно наливати, і часто проливався на стіл. По-друге, у відкритій банці продукт швидко псувався. За вирішення проблеми взявся японський дизайнер Кендзі Екуан. Незважаючи на свою простоту, пляшка для соєвого соусу, яку ми знаємо сьогодні, розроблялася близько трьох років. До появи оригінальної пляшки було створено понад 150 прототипів та випробувано величезну кількість ідей.За словами творця пляшки, Кендзі Екуана, він хотів повернути добре ім’я Японії, зганьблене під час Другої Світової війни. Тому у своєму винаході постарався передати дух справжньої Японії. Завдяки чому ж така знаменита ця пляшка? Конструкція дозволяє дуже точно наливати соус, т.к. отвори невеликі та зручні. Пляшка зручно лежить у руці, завдяки своїй витонченій, v-подібній формі. Після наливання рідина не капає з пляшки та не засихає в отворах. Сама пляшка виконана зі скла, а значить, ним можна користуватися багато разів, до того ж зручно мити. Вдалий дизайн асоціюється з Японією та пляшка давно стала її символом.
Такий нехитрий винахід прославив як самого дизайнера, так і всю Японію. Пляшка Екуана навіть стала експонатом Нью-Йоркського музею сучасного мистецтва.Вплив дизайну на продаж був незаперечним. До 2012 року компанія реалізувала понад 300 мільйонів таких пляшок. На жаль, у 2015 році Кендзі Екуан пішов із життя. Однак справа його живе, а його слова мають бути побудовою для всіх промислових дизайнерів. Людям необхідний дизайн незалежно від того, який його об’єкт. Я переконаний, що основне призначення дизайну служити людині, багатій він чи бідняк Кендзі Екуан
Бритва HeadBlade – геній живе у дрібницях
Як і в попередніх випадках, творець бритви Тодд Грін нічого не винаходив, а лише удосконалив існуючу модель. А почалося все з постановки проблеми. У 20 років молодик помітив, що у нього почало випадати волосся і вирішив голити голову. Однак робити це звичайною бритвою не зовсім зручно через її конструкцію. Набагато простіше брати лезо в руку, але це дуже небезпечно.
Рішення прийшло не одразу. У 1998 році Тодд сконструював перший прототип, який потім зазнали змін і покращили. Після цього була основа компанії, створення веб-сайту і, звичайно, продажу. Чим же така хороша бритва HeadBlade? Спеціальна ручка для пальця дозволяє зручно тримати бритву та забезпечує щільне прилягання до голови. Бритва оснащена невеликими коліщатками, які забезпечують легке ковзання. Відкрита конструкція лез дозволяє швидко та легко промити їх під водою. Підвісні леза зменшують ймовірність отримання подряпин та порізів.
Журнал Time назвав винахід Тодда Гріна одним із найкращих у 2000 році, а Музей сучасного мистецтва в Нью-Йорку поповнив одним екземпляром свою колекцію. Сьогодні HeadBlade продається більш ніж у 20 тисяч магазинах і приносить дохід у 7-10 млн доларів щорічно. І це лише у США, хоча товар популярний у всьому світі. Замовити промисловий дизайн, що збільшує продаж – просто. Зв’яжіться з менеджерами KLONA, і ми допоможемо розробити дизайн, який принесе небачений прибуток.
Будильник Clocky – дизайн для найледачіших
Даний винахід був плодом багаторічної праці. Його творець Гаурі Нанда сконструювала перший прототип лише за три дні для занять з промислового дизайну в університеті. Спочатку не планувалося запускати промислове виробництво чи будь-яким чином працювати з прототипом. Проте ідея рекламувала сама себе. Спочатку опис був розміщений на сайті MIT Media Lab, потім потрапив до Інтернету на популярні блоги, і незабаром прототип став інтернет-мемом. А творця навіть запросили на популярне американське шоу Доброго ранку, Америка. Після такої популярності Гаурі Нанда все ж таки заснувала компанію і почала виробництво та продаж будильників. Чим же Clockу відрізняється від звичайного будильника? Після натискання кнопки дай поспати будильник починає тікати. Clocky оснащений спеціальними колесами, завдяки яким годинник може їздити по будь-якій поверхні. Годинник сконструйований таким чином, що щоразу тікає за новим напрямом.
У результаті, щоб прокинутися, потрібно справді встати, знайти та вимкнути будильник. Оскільки у момент повторного спрацьовування він щоразу опиняється у новому несподіваному місці. Сьогодні незвичайний будильник продається більш ніж у 45 країнах світу та його популярність тільки зростає. На сьогоднішній день прибуток від продажу пристрою оцінюється приблизно в 10 мільйонів доларів. Якщо у вас ще є сумніви, що промисловий дизайн впливає на продаж, читайте останній кейс, після якого всі питання відпадуть самі собою.
Телефон Vertu – звичайна річ для незвичайних людей
Телефони Vertu – не найпопулярніші, і навіть не найпросунутіші телефони у світі. Однак цей бренд традиційно асоціюється з розкішшю та ексклюзивністю. І вся справа в їхньому дизайні. У 1997 році дизайнерам та інженерам компанії Nokia спала на думку ідея – створити ексклюзивний телефон, прикрасивши його дорогоцінним камінням. Ідея не була новою, проте саме в Nokia її змогли реалізувати найбільш успішно.
Всередині, Vertu – це звичайні мобільні телефони. Що ж змінилося у дизайні? Корпус телефону складається з тисячі окремих елементів та збирається вручну. А у виробництві використовуються дуже дорогі матеріали, наприклад, платина 950 проби, золото в 18 каратів і шкіра ручної обробки. Швейцарська пробна плата навіть поставила пробу на телефонах Vertu і визнала їх новим видом дорогоцінних виробів. Телефони Vertu завоювали своє визнання серед найвишуканішої та найвибагливішої публікипо всьому світу, і це стало справжнім проривом і серед телефонів, і серед предметів розкоші.
Найдорожча ексклюзивна модель Cobra коштує 310 тисяч доларів. Розміри прибутку компанії тримаються в секреті, проте, за деякими даними, вона становить від 200 до 300 мільйонів євро щорічно. І це лише 5 прикладів того, як компанії змогли заробити мільйони, створивши грамотний промисловий дизайн. У нашому портфоліо можна побачити ще більше подібних проектів, реалізованих та успішно запущених на українському ринку. Якщо ви хочете, щоб промисловий дизайн приносив прибуток вашій компанії – зверніться до KLONA. Ми вивчимо ринок, визначимо потреби ваших клієнтів та розробимо дизайн, який збільшує продаж у рази.