Маппинг и текстурирование

Текстурування або мапінг – один з основних етапів роботи над створенням тривимірної моделі, що полягає у наданні поверхонь об'єкта, що моделюється, певних властивостей, з метою надання моделі реалістичності.

Технології 3d моделювання, текстурування (3d мапінг) та друк на 3д-принтері користуються сьогодні масовим попитом завдяки своїй простоті та доступності.

Створення 3d моделей – досить складний та кропіткий процес, що базується на використанні професійних програм для створення 3д-графіки.

Реалістичність готової моделі залежить від матеріалів, вибраних для створення текстури.

Можливості професійних графічних програм сьогодні практично не обмежені у можливостях. Тому реалістичність, естетичність та точність 3d моделі залежить тільки від майстерності дизайнера.

ТЕКСТУРУВАННЯ ЦЕ

Текстура – ​​це растрове зображення, яке накладається на полігональну модель, створену у графічній програмі, з метою надання їй певної фактури, кольору, рельєфу.

Текстурування або мапінг– один з основних етапів роботи над створенням тривимірної моделі, що полягає у наданні поверхонь об’єкта, що моделюється, певних властивостей, з метою надання моделі реалістичності.

Наприклад, для того, щоб змодельована площина була схожа на дорожнє покриття або асфальт необхідно:

– Створену площину перефарбувати в колір асфальтованої поверхні;
– Для того, щоб надати асфальту природний блиск необхідно створити карту блиску;
– Для надання поверхні шорсткості необхідно побудувати карту нерівностей;
– Здатність асфальту, що відображає, створюється на базі побудованої карти відображення. Мокрий асфальт має набагато більшу відбивну здатність, ніж сухий.

Виконавши всі перераховані вище етапи роботи, можна перетворити змодельовану поверхню в натуральний асфальт.

Визначається якість текстурування поверхні – тексилями. Тексіль – це кількість пікселів на одну (мінімальну) одиницю текстури. Формат зображення текстури та роздільна здатність є визначальними факторами отриманої в результаті 3д-графіки.

ДЕ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ 3D МАППІНГ (ТЕКСТУРУВАННЯ)?

Мапінг або накладання текстури – це метод надання поверхні змодельованого об’єкта певних властивостей шляхом накладання на неї картинки текстурою.

Застосування текстур:

– Текстурування застосовується в першу чергу для того, щоб показати з якого матеріалу зроблений об’єкт, наприклад, шляхом нанесення на поверхню ряду зафарбованих прямокутників можна отримати цегляну стіну;
– Мапінг (Mapping) наочно демонструє фізичні властивості змодельованого об’єкта;
– Нанесення текстур дозволяє змоделювати відображення або інші світлові ефекти для надання об’єктам реалістичності.
– Можливість створення малих об’єктів на поверхні моделі – дрібне каміння, складки на одязі, зморшки, шрами тощо, створення яких за допомогою полігонів було б дуже тривалим та витратним процесом;
– Також 3d мапінг застосовується при рендерингу обсягів.

Методи створення текстур:

  1. Створення текстури шляхом малювання у 2d редакторі – Gimp, Photoshop та ін.;
  2. У 3d пакетах для малювання (ZBrush, 3D-Coat, Mudbox, Mari та ін.);
  3. Розробка текстури з урахуванням процедурних карт;
  4. Комбінуванням різноманітних процедурних технік 2d і 3d формату.

ВИДИ ТЕКСТУРУВАННЯ

Можна виділити 2 основних види текстурування:

  1. Рельєфне текстурування;
  2. MIP-текстурування.

Рельєфне текстурування – технологія комп’ютерної графіки, що надає поверхні змодельованого об’єкта реалістичності та насиченості.

Виділяють такі види рельєфного текстурування:

  1. Bump mapping — технологія додання ефекту рельєфу поверхні з досконалою деталізацією всіх елементів дизайну. Як правило, такий ефект створюється за допомогою джерела світла та одноканальної карти висот чорно-білого формату шляхом зміщення пікселів віртуально. За рахунок цього можна отримати затемнені або по-різному освітлені ділянки. Застосовується bump mapping для створення складних горбистих поверхонь, глибоких западин або виступів.
  2. Normal mapping — технологія, що змінює нормаль пікселя на основі кольорової карти нормалей, де дані відхилення зберігаються як текселі. При цьому методі в карті нормалей використовується 3 канали текстури, що дає йому більшу точність.
  3. Parallax occlusion mapping – технологія локального трасування променів, застосовуваної визначення видимості і висот текселя. Даний спосіб дозволяє реалізувати ще сильнішу глибину рельєфу, проте не дає можливості глибокої деталізації граней та деталей.

MIP-текстурування

Спосіб накладання текстури, при якому використовується кілька копій одного і того ж зображення текстури з різним ступенем деталізації.

Послуги мапінгу та текстурування ви можетезамовити в компанії KLONA. Наші фахівці мають багаторічний досвід роботи в галузі 3d моделювання та текстурування (3d мапінг). Ми працюємо на базі лише професійних програм для створення 3д-моделей та накладання текстур (текстурування в 3d max).

Зв’язатися з нами:

hello@klona.ua

+380443388802

+447445536631