
Існують кілька видів тривимірного моделювання: каркасне, твердотельное, поверхневе, генеративное і полігональне. Об’ємна візуалізація з використанням полігонів є найпершою різновидом 3D-моделювання . Полігональне моделювання 3d max має свої нюанси і складності, проте даний метод як і раніше користується величезною популярністю в сфері 3D-технологій.
Що таке полігональне моделювання
полігональне моделювання – низькорівневе моделювання, яке дозволяє візуалізувати об’єкт за допомогою полігональної сітки.
Полігональні сітки складаються з таких подоб’ектов:
- вершина – точка з’єднання ребер, їх може бути скільки завгодно;
- ребра – лінії, що виступають межами граней;
- грані або полігони – осередки сітки, ділянки площині, які мають найчастіше трикутну або чотирикутну форму. Полігональна сітка може складатися з величезної кількості однакових осередків.
Для створення тривимірної моделі об’єкта необхідно працювати з подоб’екти. Можна міняти їх масштаб і форму, обертати, об’єднувати і ділити, а також застосовувати інші операції, які дозволяють спеціальні комп’ютерні програми.
Полігональне моделювання виконується в таких програмах:
- 3ds Max;
- Maya;
- Alias;
- Rhino.
Полігональні сітки представляють собою сукупність полігонів, з яких формуються контури, оболонка майбутнього об’єкта. Здається, що з ними нескладно працювати, вони мають чітко визначені зовнішню і внутрішню область, не потрібно робити ніяких додаткових параметрів і обчислень. Однак цей метод вимагає терпіння і посидючості, оскільки для створення навіть найпростішої тривимірної моделі необхідно зробити тисячі кліків мишею. Найменша помилка може звести всю роботу не «ні», тому що переробити готовий об’єкт дуже складно.

Методики і способи побудови полігональних моделей
Існує три основних методики створення полігональних моделей, які найчастіше використовуються в об’єднаному варіанті, однак можуть застосовуватися і в чистому вигляді.
- За допомогою примітивів – коли за основу беруться готові геометричні фігури (наприклад, куб або циліндр), потім конструюється потрібна модель шляхом витягування подоб’ектов, поділу існуючих граней.
- Витягуванням з полігону-исходника нових граней , Коли кожен подоб’екти з’являється з попереднього.
- Вручну, без початкових кодів і примітивів , Коли все подоб’екти промальовувалися, а не витягуються.
Полігональне моделювання передбачає три основні способи побудови об’єктів візуалізації.
- моделювання за допомогою вершин – проводяться маніпуляції з вершинами, їх переміщення, видалення і т.д.
- моделювання за допомогою ребер – для надання потрібної форми об’єкту змінюється положення ребер, їх розміри.
- моделювання за допомогою полігонів – межі використовуються для більш складних операцій, наприклад, надання формам опуклості або навпаки загостреності, згладжування або вдавлення поверхні, тут ведеться робота з площинами.

Рекомендації при створенні полігональних моделей
- Краще використовувати чотирикутні геометричні фігури . Вони простіше деформуються, що дозволяє не витрачати час на непотрібні маніпуляції. Рекомендується застосовувати якомога менше трикутників.
- Не варто використовувати складні геометричні фігури , З великою кількістю кутів і ребер, це може привести до деформації текстури.
- При створенні полігональної моделі потрібно візуалізувати тільки необхідні елементи , Побудова додаткових конструкцій ускладнює саму модель, якщо це дрібні деталі, їх можна зробити, використовуючи текстури.
Полігональне моделювання розраховано в першу чергу на створення об’ємних моделей об’єктів з точними формами і чіткими контурами. Об’єкти складаються з полігонів – крихітних граней, які мають форму і колір. Даний метод на сьогоднішній день найчастіше застосовується в промисловому дизайні .