Насамперед хочемо зізнатися: це буде суб’єктивна стаття. Фахівцям компанії «Клона» небайдужа доля навколишнього середовища, тому ми всіма руками, ногами, а також рештою частин тіла «за» електромобілі.
Пошкодувавши вашу психіку, ми прибрали з тексту епітети «чудовий», «чудовий», «чарівний» і залишили сухі факти про дизайн трьох найпопулярніших електрокарів: Nissan Leaf, Tesla Model S і Ford Focus Electric.
Конструкція електромобіля
На початку короткий лікнеп. Електромобіль — авто, яке рухається електродвигуном з живленням від акумуляторів. На відміну від машин з двигуном внутрішнього згоряння, електрокар має менше частин, що рухаються, і, як наслідок, більше вільного простору для пасажирів та їх речей.
Складові електрокара:
- акумуляторна батарея;
- електродвигун;
- трансмісія (механізм з’єднує двигун та провідні колеса);
- бортовий зарядний пристрій;
- інвертор (механізм перетворює постійний струм змінний);
- електронна система керування.
Малюнок. Конструкція електромобіля
Nissan Leaf
Фото. Японець Nissan LEAF
У 2017 році найпоширеніший електрокар на світовому ринку — Nissan LEAF. Його перший виїзд у світ відбувся у 2009 році. Не минуло й року, як розпочалося серійне виробництво. Спочатку збірка здійснювалася лише в японському місті Оппама, але вже в 2012 році заводи Nissan з’явилися в Америці та Великобританії.
Чи мав проект успіх?
Як і обіцяли, відповідаємо сухими цифрами. Ще до старту офіційного продажу кількість заявок на придбання машини перевищила 6000. І це лише у Японії. На сьогоднішній день у світі продано понад 240 000 електромобілів Nissan LEAF.
Раз на кілька років автомобільний концерн випускає моделі із оновленою комплектацією. Зараз на ринку доступні Nissan LEAF S, SV та SL. Чим вони відрізняються? SV містить оснащення комплектації S, а також: круїз-контроль та мультимедіа Nissan Connect. А SL — це SV, до якого додали шкіряну оббивку сидінь, протитуманки, LED-ліхтарі та сонячну батарею. Кожна наступна модель дорожчає на $2000.
Ми – майстри промислового дизайну та 3D-моделювання, тому більш детально зупинимося на зовнішніх характеристиках Nissan LEAF.
Найбільш об’ємна комплектуюча Nissan Leaf – блок акумуляторних батарей – знаходиться під днищем кузова, що дозволяє зберегти простір у салоні та знизити центр тяжіння. Передня частина кузова має короткий дизайн.
По обидва боки капота знаходяться вертикальні світлодіодні фари. Вони сконструйовані так, щоб перенаправляти повітря від дзеркал заднього виду. Це робить автомобіль більш обтічним. Рівне днище кузова також покращує аеродинаміку.
Плавна лінія даху переходить у задній спойлер, який перенаправляє повітряні потоки та зменшує аеродинамічний опір авто.
Фото. Спойлер Nissan LEAF
Позаду електромобіля знаходяться вертикальні блоки ліхтарів. І жодної вихлопної труби.
Фото. Nissan LEAF. Вид ззаду
Якщо головна вимога розробників до зовнішнього вигляду – гіперобтікання, то салон електрокара можна описати так: просторо та технологічно. Усередині може зручно розташуватись 5 дорослих пасажирів.
Функції інформаційної системи Nissan LEAF: Bluetooth підключення смартфона, клімат-контроль, 4-спікерна стереосистема і USB-порт. На панелі приладів є символічні ялинки, які демонструють ефективність водіння. Чим економніше ви витрачаєте електрику, тим більше дерев з’являється на екрані.
За додаткову плату можна встановити навігатор, 3 додаткові колонки, інтернет-радіо та камеру для паркування кругового огляду.
Малюнок. 5 кольорів кузова Nissan LEAF
Зараз автомобілісти затамували подих в очікуванні Nissan LEAF із оновленою комплектацією. Розробники вже виставили фото у мережу. Дизайн електромобіля кардинально відрізняється від попередніх моделей. Nissan LEAF 2018 запозичив багато дизайнерських рішень у Nissan IDS, який вже 2 роки на ринку.
Фото. Ліворуч — Nissan LEAF 2018. Праворуч — Nissan IDS
Коротко про головне:
Малюнок. Характеристики Nissan LEAF
Читайте також: Наша цікава стаття про промдизайн паливних автомобілів.
Tesla Model S
Ілон Маск не лише сказав, а й зробив. 19 липня 2006 року у Каліфорнії відбулася презентація Tesla Roadster — першого американського електромобіля, ціна якого становила $100000. Модель була на ринку з 2008 до 2012 року.
Фото. Ілон Маск на презентації Tesla Model S
Зараз на українському ринку є 3 моделі: S, X та Model 3. Розберемося із промисловим дизайном електрокара Tesla Model S.
Tesla Model S — високотехнологічний автомобіль преміум-класу. Швидкий, стильний, дорогий. Має салон з 5 (за бажанням 7) місць, кузов ліфтбек. Корпус виготовлений з легкого, але жорсткого алюмінію. У ключових зонах підвищення безпеки використовується високоміцна сталь.
Model S обладнаний скляним панорамним дахом. Навіть у найспекотнішу погоду модифіковане скло підтримує комфортну температуру всередині салону.
Розробки промислових дизайнерів не залишилися непоміченими. 2012 року електромобіль отримав нагороду «Автомобіль року» від американського журналу Motor Trend.
Фото. Панорамний дах Tesla Model S
Розробники Tesla в гонитві за ідеальними аеродинамічними характеристиками зробили крок далі Nissan. Під час руху дверні ручки ховаються в корпус, роблячи кузов абсолютно обтічним. Коефіцієнт лобового опору – 0,24. Це ідеальний показник при масі ліфтбека 2108 кг.
Tesla Model S пропонує багато інноваційних рішень: можливість замовити як повнопривідний, так і задньопривідний електрокар, великий 17-дюймовий дисплей, режим автопілота, регулювання висоти кузова за GPS-мітками, а також можливість вибору режиму поїздки.
Фото. Салон Tesla Model S
У 2016 році компанія Tesla представила оновлений промисловий дизайн електромобіля Tesla Model S. Розробники відмовилися від фальшивих решіток радіатора і поліпшили систему повітря, що подається в салон. Тепер у машині використовуються фільтри HEPA, ефективність яких у 10 разів перевищує звичайні автомобільні фільтри.
Фахівці агентства «Клона» збентежені, навіщо власнику авто може знадобитися високоефективне очищення повітря від частинок діаметром 5 мкм. Адже він вдихає ті ж мікроорганізми та дрібні частинки пилу ледь покинувши салон. Напевно, дизайнерам електрокара Tesla видніше.
Коротко про головне:
Малюнок. Характеристики Tesla Model S
Ford Focus Electric
Це п’ятидверний хетчбек, спроектований на основі бензинового Ford Focus. Гідний конкурент Nissan LEAF (про Tesla Model S мовчимо, оскільки різна цінова категорія).
Невеликий кузов, низько розташовані сидіння. Тиша у салоні, як під час запуску двигуна, так і під час їзди.
Від звичайного Ford Focus зовні відрізняється лише зарядним портом, який підсвічується під час заряджання. Власник електромобіля на великій відстані може побачити, на скільки відсотків заряджений автомобіль.
Фото. Зарядний порт Ford Focus Electric виконаний у вигляді кругової діаграми
У салоні бути комфортно. Достатньо місця для ніг та голови, можна зробити шкіряну оббивку та підігрів передніх сидінь.
Фото. Салон Ford Focus Electric
Електрокар нафарширований інформаційною системою MyFord Touch, яка дає можливість керувати вашим смартфоном за допомогою голосу, системою клімат-контролю, 9 динаміками, супутниковим радіо та навігацією.
Читайте також: Стаття про дизайн навігаторів.
Великий недолік «фокусного» електромобіля – відсутність вільного місця у багажнику. Саме там інженери розмістили акумуляторні батареї.
Фото. Ford Focus Electric після рестайлінгу у 2015 році
2015 року електромобіль пережив рестайлінг. Для бампера, решітки радіатора та оптики інженери розробили новий промисловий дизайн. Було видозмінено кермо та центральна консоль. В інтер’єрі збереглися деталі блакитного кольору, що нагадують про екологічність авто.
Малюнок. Характеристики Ford Focus Electric
Агентство промислового дизайну «КЛОНУ» не лише вірить, а й знає, що за якихось 30 років паливні автомобілі можна буде зустріти хіба що в музеях.
Інновації з’являються на ринку щодня. Якщо ви теж хочете зробити внесок у технічний прогрес, а концепт стартапа є у снах – ми допоможемо вам втілити ідеї в реальність.
Контактна інформація:
+38 (044) 338 88 02
hi@klona.ua